fredag 4 maj 2012

En aning ostabil

Nu är jag förtjänt av min älskade Cola.

Vi har spenderat dagen i stan med min mamma idag. Stugsäsongen (och fågeljakten) har börjat, vilket betyder att de inte är hemma speciellt mycket nu. Min pappa stannade kvar på stugan ensam i veckan medan mamma åkte in och jobbade. Så vi passar helt enkelt på att träffas när vi kan.

Imorgon kommer Conny hem och det blir lite kalas här hemma då han fyllde år på valborg. Så innan Liam gick och la sig fixade jag lite tårtfyllningar som ska stå över natten. Hoppas det blir bra, testar lite nya smaker och recept. Spännande!

Sen har jag gråtit en sväng också, man märker att man inte är speciellt stabil just nu (varning varning). Fick nämligen hem brev från fpa igen. Jag blir bara så ledsen. Känns inte som att jag finns eftersom jag inte har inkomst. Ringde C och lipade, han sa att jag inte ska tänka mer på det och att han ska ta tag i det här på måndag. Tack hjärtat. Jag orkar verkligen inte med det här just nu.. Skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här, men jag väljer att stanna här. Nu hoppas jag bara att någon tar ansvar och att det inte slutar som det gjorde tidigare.


Published with Blogger-droid v2.0.4

3 kommentarer:

Emy sa...

Jobbigt att ni ska ha det så där struligt med fpa... Det är ju sånt som man bara vill att ska fungera. Är det barnbidraget det är strul med eftersom du är hemma på hemvårdsstöd eller? Hoppas verkligen att det ordnar sig för er på bästa sätt. Kram och trevlig helg!

Linda S sa...

skickar bara en stor kram till dig o hoppas de ordnar sig!!!

wimsis sa...

Visst är det så, det ska ju lixom bara löpa på..
Visst är det barnbidraget. Och det skulle ju inte vara hela världen om då Norge skulle betala, men vi har ju redan blivit nekade därifrån och nu skrev dom bara att jag ska ansöka igen enligt den och den paragrafen, eh, jaha. Och så ska det tydligen utredas ännu mer. Jag är bara rädd att det blir som med Connys pappapeng sist, alltså ingenting..
Nå, får se vad dom säger imorgon när Conny ringer!

Kramar