måndag 13 februari 2012

Trots

Jag har varit världens tråkigaste mamma idag..
Har inte orkat göra någonting alls. Stackars trollunge. 
Men han fick bada badkar på kvällen och det var han överlycklig över :) 

Och oj vad han är trotsig nu.. 
Han ska klättra på köksbordet HELA tiden, vilket INTE är tillåtet. 
Han vet mycket väl att det inte är tillåtet och just därför ska han dit
heeeeela tiden. Jag blir knäpp. Han ska stå upp på tvbänken hela tiden, 
det gillar jag inte heller då jag är rädd att han ska ramla och slå sig, 
men han lyssnar inte! Istället för att lyssna gör han allt
för att jag ska börja skratta åt honom. Sen springer han i soffan,
inte heller en hit hos mig, men han fortsätter. 
Han är helt enkelt inne i en period där det ska trotsas och testas gränser konstant.
Jag räknar till tio många ggr om dagen kan jag lova.
Men det blir väl bättre, hoppas jag :) 

Ska bli skönt att pappan kommer hem snart kan jag lova!

Imorgon tar vi nya tag, lunch på stan med mamma, sen besök 
till rådgivningen och efter det tar vi en fika hos Henrica och Ben! 
Det blir nog en bra dag!

Inga kommentarer: