onsdag 8 februari 2012

Rio

Även idag flydde vi kaoset hemma. Så skönt att komma bort just nu!
Ja, det byggs och renoveras ju fortfarande här. Missförstå mig,
inte, jag uppskattar all hjälp vi får, men ni kan
ju tänka er kaoset med verktyg, skruvar, färg osv OCH en unge på 
19 mån mitt i röran. Inte en lugn stund. 

Pratade med Conny igår och han har fått flygbiljetter hem redan nästa 
vecka, en vecka tidigare alltså! Trevligt!
Han kommer alltså gå av i Brasilien den här gången (man är inte
lite avis), och just nu är det karneval i Rio. Han tog ju upp
det igår och ville väl att jag skulle säga "nåt". Och
som den snälla sambo man är gjorde jag det. Jag sa alltså att det 
är okej att han stannar ett par dagar och går på karneval om han vill. 
Hade det varit jag hade jag ju velat göra detsamma..
Men sen när han är hemma så ska jag se till att jag får en helg eller
liknande för mig själv. Känner att jag behöver det.

Bus här om kvällen

Gullunge

Var är barnet?

Tittut!!



2 kommentarer:

Marit sa...

Du är en snäll sambo du, men du har så rätt - när det faller sig samman så att det är något speciellt som ens partner vill så får man ju ställa upp, man vet ju någonstans att man får tillbaka det :) En egenhelg låter mysigt och du är väldigt välförtjänt av det :)

Jag är riktigt nöjd med barnvagnen, helst skulle jag vilja ut och gå med den nu direkt, men jag får väl vänta tills Loppan kommer ut iallafall :) Men jag ser fram emot långa sommarpromenader med den och mitt lilla hjärta ♥

Hoppas du får en fin dag!

wimsis sa...

Ja, skulle vara underbart med en helg för sig själv! Känns som man måste passa på innan nästa kommer, då blir det nog svårare :)

Klart du ska ut och provköra vagnen :) Det måste man ju göra! Det gjorde jag när vi köpte vår!