tisdag 14 februari 2012

Glad Vändag!

Glad alla hjärtansdag fina ni <3

Inte kom det något blombud inte ;) Istället köpte jag mina egna blommor, 
det blev 10 lila tulpaner. Conny hade ingen aning om att det var
alla hjärtans dag när jag frågade var mina blommor var, haha. 
Nå, jag har haft en bra dag ändå.

Idag har jag då varit till rådgivningen.
Allt ser bara fint ut!
Hb har stigit till 120, BRA! 
Hjärtljuden låg på 145 idag <3 
Jag har gått upp 2 kg i vikt på tre veckor, inte så konstigt med
tanke på vad jag stoppar i mig på kvällarna..
Sf-måtter är nu 23!!! Det har stigit med 4,5 cm på 3 veckor!!!
Jag är flera cm större nu än samma tid med Liam i magen!
Ojoj, hur ska detta sluta..

Sen frågade hon om jag tänkt på förlossningen.. Hmm.. Kändes 
kanske lite tidigt att prata om det. Men visst tänker jag på det.
Det jag är lite rädd för är ju att det ska snabbt, då 
menar jag att vattnet går hemma och jag får
samma intensiva värkar med en gång som jag fick vid förra.. Men
annars känns det inte som att det är så mycket att prata om. 
Jag menar, förra förlossningen blev inte alls som jag tänkt, så
det här kan också bli precis hur som helst.

Efter middagen åkte vi hem till Henrika och Ben på vänfika :)
Det bjöds på hjärtformade munkar. Skönt att göra nåt efter
middagen, kvällen går så snabbt!
Jag hade hundarna med så det gick vilt till, haha.

Bjuder på en liten filmsnutt från imorse när jag FÖRSÖKTE
dammsuga! Välkommen hem till mig :)

 

4 kommentarer:

Linda S sa...

jaa jag vet inte om du läste min förlossningsberättelse men pojkarna.. men där gick de ju i rasande fart,ett par värkar o dom va på väg ut hemma på badrumsgolvet, paniken steg ju men vi hann ju bra fram i tid. men dom på BB va suveräna i telefonen o hjälpte mig att andas lugnt o inte trycka på nånting... men ni har ju lite längre väg,men förstår din oro.

wimsis sa...

Jo, läste den! Herre gud, nog måste man ju få liite panik då!
Ja, det är ju just bilresan som är lite skrämmande, kommer ihåg de intensiva värkarna med Liam som kom med en gång.. Och att åka bil med såna värkar?! Nå, jag får väl också ringa ambulans bara.
Men man ska väl inte stressa upp sig i förväg, man kan ju aldrig veta hur det kommer gå till.
Rätt som det är går jag 15 dagar över tiden igen och blir igångsatt, haha. Nej, fy sjutton, INTE igen.

Linda S sa...

de e ju just de att man vet inte hur de kommer o gå... så de e bara o ta de som de kommer... o ambulansen kan man alltid ringa till om de blir brått,de e ju de dom finns till för :)

Marit sa...

Åh, vilket underbart klipp! Vad smittande hans skratt är! :)