tisdag 7 februari 2012

Tisdagen

Idag har jag haft en riktigt bra dag!
Jag har nämligen fått gå på stan utan barn idag (behövs inte mycket längre, haha).
Henrica och jag var på lite bokrea, hittade tre böcker, två
till Liam och en till Conny. 
Sen råååkade vi gå till Kappahl, och jag bara råååkade köpa
två tröjor och två pyjamasar till Liam.. Men till mitt försvar så växer han ur
alla kläder igen! Och sen köpte jag två bh till mig, behövdes verkligen kan jag
lova.
Efter stadsturen åkte jag till min mor (som hade skrutt) och där blev vi tills
för en timme sen. 
Nu ska jag äta glass, som jag faktiskt gjorde själv igår!


Vaniljglass
3 äggulor
3 dl grädde
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker

Vispa äggulor och socker pösigt.
Vispa grädden skilt tillsammans med vaniljsockret.
Vänd sedan ner grädden i äggulssmeten, Häll upp i passande
form och frys! 

Inga kommentarer: