tisdag 8 juni 2010

Sista besöket!

Hej hopp!
Idag var jag till bm sista gången, gud vad skönt! Inte mycket nytt, det enda jag reagerade på vara att mitt sf-mått ökat med 1,5 cm sen förra veckan, den senaste månaden har det legat på samma, men nu är det uppe i hela 38,5 cm. Är ju inte riktigt klokt ju! Bm uppskattade att bebis väger runt 3600 g nu, kom ut säger jag bara! Bebis ligger djupt och så fint tydligen, och det är ju bra!
Nästa besök vi har är till gyn.pkl den 14, alltså på måndag. Då är det ul och undersökning som står på agendan, detta är väl en form av överburenhetskontroll, den har man egentligen en vecka senare, men eftersom dr K var orolig över vikten på bebis så så ska det göras en tillväxtkontroll. Men det känns bra, man kan ju alltid hoppas på att bli igångsatt lite tidigare om det inte kommit innan dess, hehe. Fast samtidigt vill man ju att allt ska skötas naturligt, känns som man har bäst förutsättningar då. Men det är ju "först" imorgon det är bf, så hoppet är inte ute än =)

Idag har vi annars varit i stan och gjort lite allt möjligt. Har bla handlat blommor som jag har planterat och hängt upp. Efter det var jag heeelt slut, så har vilat på soffan en stund och sen lagat mat. Nu sitter jag då på soffan igen.. Har haft mycket hugg i ljumsken idag, och nu riktigt känner jag att det kommer när bebis bökar på. Det går inte att beskriva hur det känns, men jag är på väg att rasa omkull varje gång det händer, ibland funderar jag på om jag borde köra bil.. Annars har jag ont i fötterna (svullna), underbenen (som växtvärk) och ryggen, sen är jag ju trött och kissnödig mest hela tiden. Nej, kom ut nu hjärtat, sluta retas med mamma! Jag lovar att det är bättre utanför magen!!!

Inga kommentarer: