tisdag 22 juni 2010

Bf+13

Idag har jag gjort ett ryck här hemma och städat huset ordentligt, jag har skurat kök och badrum, bytt sängkläder, bytt gardiner i sovrummet, tvättat två maskiner, torkat av dörrar och egentligen allt jag kommit över, haha, dammsugit och torkat golv. Detta har jag ju då gjort i hopp om att bli inlagd imorgon, så vi kommer hem till ett rent och snyggt hem sen.
Hunden har vi lämnat till svärisarna idag, så det är fixat. Men fy vad jobbigt det är att lämna henne, mitt hjärta. Hur ska det inte bli att lämna bort sitt barn när man är så här fånig redan med hunden?! I alla fall tror jag att jag är förberedd för att föda barn nu, rent praktiskt åtminstone, alltid nåt!

Pratade med min mor för en stund sen, hon frågade om jag var nervös inför morgondagen och så. Men nervös är jag inte, snarare förväntansfull. Det jag är rädd för ´är att det inte ska hända nåt imorgon, att de skickar hem oss för att fortsätta vänta. Det tror jag helt allvarligt inte att jag fixar, jag kommer att bryta ihop då. Svärmor sa här att det är ju konstigt om de inte vill sätta igång mig med tanke på mina proteiner. Men som jag sa till mor, hade det varit njurläkaren jag träffade tidigare som skulle bestämma skulle jag garanterat redan blivit igångsatt.. Men nu har jag ju gått till två olika läkare på gyn.pkl, imorgon blir det tydligen en tredje, och alla säger olika saker. Så vad denna tredje ska säga kan ju bli spännande..

Men nu ska vi hoppas på det bästa! Hoppas vi inte hörs på ett par dagar nu =) Bjuder i alla fall på lite magbilder från idag, går in i ny vecka imorgon och förhoppningsvis har jag bättre saker för mig då =)



5 kommentarer:

Petra sa...

sötisen då.. :) nu jäklar ska lillen ut. gör dom inget imorn så e de verkligen konstigt!! lycka till och hoppas allt går bra, samla alla dina krafter nu för dom kommer att behövas. ;)

vet bara hur jag hade i nerverna å gick bara nån dag över tiden så jag kan bara ana hur du har de just nu.

Cila sa...

Jag ska hålla tummarna för att du hålls på sjukan tills bebis är ute nu! :)
Så super duper lycka till!!
Och hälsa Conny!
Vi ses på bb när jag hälsar på er 3(!!) inom några dagar! :)

Bamsekram!!

Cindy sa...

Håller tummarna nu för att antingen...
1 att det startar i natt
2 att dom tar och startar det i morgon. Hoppas på 1:an ;-)

Önskar er lycka till. Hoppas verkligen inte vi "hörs" i morgon. Kram

Marie sa...

Du e såå fin stumpan min! Önskar att jag hade fått paja magen en gång till =( Fast det går nog lika bra med en bäbis =) Kurerar mig allt jag kan för att bli frisk, vill ju komma på besök när bäbis är ute! Håller alla tummar jag har för att du ska sätta igång dig imorrn.
Väntar med spänning på mess imorrn =)

Ska kanske till läkare själv, min förkylning blir bara värre...

PUSS

wimsis sa...

Tack alla, ni är guld värda allihop! Nu är det snart dags att åka, har knappt sovit nånting alls inatt.. Har legat och tänkt på hinnesvepning, hinnesprängning, värkstimulerande, smärta, smärtstillande, kejsarsnitt, sugklocka, tång osv.. Bra Madde!

Kramar till er alla!