fredag 4 juni 2010

De senaste dagarna

Passar på att skriva en kort uppdatering innan vi ska bege oss in mot stan.

Ja, då kan vi börja med att konstatera att jag nu har "sommarlov"! I onsdags höll resten av klassen de sista presentationerna. Efter det åkte jag och Mia till skolan och skrev ut arbetet i fem upplagar och lämnade in det för bindning, sjukt, haha. Sen träffade vi våran underbara handledare och gav en henne en blombukett som tack för all hennes hjälp, så fort hon såg oss och blommorna började hon gråta! Fy vad känslosamt det blev.. Men samtidigt känns det ju ändå bra, jag menar, man måste ju ha gjort någon form av intryck om läraren reagerar så starkt.
Vi pratade även om hur hösten ser ut för min del, och det känns rätt bra nu. Handledaren vi hade kommer nämligen att vara vikarierande programledare, och det är bra!
På onsdagkvällen var vi i klassen på äventyrsgolfen och åt tillsammans, riktigt mysigt. I alla fall tills jag fick kallt, myggen kom och fötterna var så svullna att jag knappt kunde böja tårna eller hade rörlighet i fotleden. Då var det dags att åka hem. Men jag var med alla fall!

Gårdagen var vääldigt lugn. Var bara hemma hela dagen, satt i solen en stund, var ner till stranden, sov på soffan, åt ute på altanen, gick på promenad (och fy fan vilken prestation det var från min sida kan jag lova..) och sedan bara slappade.

Annars går vi verkligen bara runt och väntar på att förlossningen ska starta. Det här med att gå i "väntans tider" är verkligen ingen höjdare vill jag lova. Bebis har det trångt och jag har ont. Sen går jag runt och nojjar över om vattnet gått hela tiden, eftersom bm sa att det kanske inte skulle märkas, men då ska väl värkarna starta efter ett tag, hoppas jag.. Nej, det här ska nog gå bra det, bara det skulle sätta igång snart!

2 kommentarer:

Cindy sa...

Glömde klockslaget: kl.02.20 :-D

Beprövade metoder att få ut guldklimpen:
-Hallonblast te
-Ananas
-Färdkäpp ;-)
-Bastu
-Fönstertvätt
Kom igen nu mini Kronhed ut ska du ;-) helst den 6:e :-)

wimsis sa...

Haha, några av metoderna är beprövade och beprövas =)