onsdag 23 juni 2010

Bf+14

Okej, nu kommer nog sista inlägget =) Om jag inte bara "måste" skriva av mig senare! Besöket idag gick riktigt bra! Ctg såg fint ut, märkligt att jag inte känner av värkarna mer, för värkar har jag. Läkaren vi träffade idag gillar jag skarpt! Inga konstigheter bara rakt på sak, mina takter! Vi var inne hos honom typ 5 min, det första han sa var att det inte finns någon anledning att dra ut mer på det här, sen upp i gyn.stolen där han konstaterade att jag var öppen 2 cm, sen gjorde han en hinnesvepning (inte alls skönt) och efter det ringde han bb och det blev bestämt igångsättning imorgon kl. 08! UNDERBART! Sen finns det ju en chans att det kaaanske sätter igång på egen hand efter svepningen, men det är inget jag vågar hoppas på.. Jag tror att det blir oxytocininfusion om jag inte hörde fel när han pratade med bb, finns ju en del nackdelar med det.. Finns ju en hel del nackdelar med att bli igångsatt överhuvudtaget, så nu är det nog dags att börja "gilla läget". Men trots att jag tänker på alla möjliga komplikationer så är jag nöjd, vi är äntligen på gång! Vi vet att imorgon startar det, snart får vi träffa vår knodd, snart, snart får vi se vem som gömmer sig därinne och inte vill komma ut! Längtar nu helt otroligt mycket till morgondagen! Smärtan skrämmer mig inte det minsta, inte än alla fall, haha. Lätt att sitta här och vara kaxig nu, får se hur kaxig man är imorgon vid den här tiden =) '

Nej, nu ska jag åka in till stan och fika men mor och far!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å va spännande Madde =) Lyckatill till er nu! Du ska se att allt går bra =)

Kram Anna

cassie sa...

Lycka till!!!

Ika sa...

Vad skönt för er att det äntligen händer nånting! Hoppas att hinnsvepningen gjorde sitt och att det sätter igång inatt! Lycka till, snart har ni bebisen i famnen!