söndag 13 juni 2010

Bf+4

Hej hej!
Kan dessvärre meddela att jag är hemma än.. Men vi var en sväng till bb igår.. Jag vaknade kl. 4 natten mellan fredag och lördag, och hade då tydligen värkar.. Men jag tog det inte på speciellt stort allvar, det var ryggen som va värst. Kunde absolut inte sova alla fall, när jag senare gick på toaletten fanns det en chans att vattnet gått. Jag la mig i sängen igen och tänkte först att jag skulle försöka sova, men sen tog jag mitt förnuft till fånga och ringde in till bb, jag vet ju att man ska åka in om vattet gått. Så jag ringde och berättade hur det låg till, hon jag pratade med sa att jag kunde komma in så skulle vi kolla alla fall. Så vid kl. åtta var vi där, vi gjorde ett ctg som visade att bebis mådde bra och sen fick vi konstaterat att jag hade kontraktioner (kändes skönt måste jag säga), det roliga var att när jag satt där i ctgn så kände jag verkligen värkarna! Jag kunde säga till C att nu är det en på gång, och han såg det på kurvan! Har ju inte känt nåt alls tidigare!
I alla fall så ville barnmorskan att vi skulle gå ut och gå eftersom hon ville veta om det skulle komma mer fostervatten, om det nu var det som gått tidigare.. Så vi gick väl runt i typ två timmar men inget hände. Sen kom läkaren och pratade och vi fick åka hem, tack och lov. Är ändå glad att vi åkte in, men jag måste tyvärr säga att vi inte blev speciellt bra omhändertagna.. Tänker inte gå in på detaljer, men det var i alla fall skönt att få komma hem. Jag hade ju varit vaken sen kl. 04 och vi hade inte ätit något när vi kom därifrån vid halv tolv, så vi var helt färdiga. Så när vi kom hem åt jag och sen var det bara sängen som gällde, hela dagen var ju förstörd sen, därav bloggtorkan! Men nu vet ni!

Nu har jag knappt några värkar alls längre förutom när jag rör mig lite mer.. Så vi får väl se vad som händer på gyn. pkl imorgon, förhoppningsvis får vi veta att bebis inte väger 6 kg alla fall =)

5 kommentarer:

Cindy sa...

Synd att du är hemma än, men det verkar ju helt klart vara igång. Iiiiiiiih va spännande. Håller tummarna nu att det blir i helgen, det är ju några timmar kvar :-) Kram

Cila sa...

Men shit! Va spännande! :)
De sätter säkert igång inatt.

Ska försöka komma ihåg o ringa dig ikväll när jag laddat telefonen.. Babbla lite :)
Puss!

Anonym sa...

Nej men Madde... Va trist att de inte gick hela vägen kan ju inte va så kul att måsta åka hem igen =( Håller tummarna för er nu att de ska va över snart =)

Kram Anna

Annica sa...

Oj vad spännande Madde! Åt mig fr BB rekommenderade dom bastu och sex.. och på natten "efter" började det :-D
Lycka till, de kommer gå jättebra!
Kram

wimsis sa...

Tack alla va rara ni är! Kan berätta att vi just kom ur bastun ;)

Kramar till er!