söndag 2 november 2008

Kallt!

Hej hopp!
Här har det inte hänt speciellt mycket. Jobbade kväll igår och ska snart iväg för ännu en kväll, om en halvtimme ska jag gå.
Dagen på jobb gick riktigt snabbt! Vet inte riktigt vad vi gjorde.. Eftersom det var alla helgon igår var det ju röd dag och bussar och tåg gick efter söndags turlista. Mitt tåg går 12.56 från halmstad och jag är i varberg runt halv två, min buss skulle/ska gå 14.55, så jag var verkligen i god tid. Jag väntade, och väntade.. Ingen buss kommer. Inte förrän 14.15 kommer en buss jag kan ta. Har busschafförerna flextid? Kan dom komma när dom känner för det? Jag är bara glad att jag sagt till min handledare att jag nog kommer bli sen.
När jag skulle jag hem blev jag tvungen att ta en buss som gich 21.23 från sjukhuset, det tog knappt fem min till järnvägsstationen. Mitt tåg till Halmstad skulle gå 22.19 (!). Det resulterade i att jag fick stå ute och frysa eftersom vänthallen stänger kl.21.00. TACK! Dessutom var ju självklart tåget försenat 10 min eftersom polisen skulle plocka nån från tåget. Jag var stelfrusen när jag kom hem runt 23.20 tiden. Frågade min man om han skulle värma mig eller om jag måste gå och duscha, jag fick gå och duscha =)

Inga kommentarer: