torsdag 6 november 2008

PVK

Jag är såå trött och så lycklig! Trött eftersom jag gått upp vid 05.15 två dagar och samma sak imorgon, men sen är jag ledig tre dagar, tack och lov! Det är jätte skoj, men jag är verkligen ingen morgon människa, inte när det kommer till så här tidiga mornar.. Men men, det är det värt!

Jag är lycklig eftersom jag idag satte min första PVK på en patient, och lyckades på första försöket! När jag såg att det faktiskt började rinna blod genom kanylen trodde jag att jag såg i syne och när jag sedan skulle spola genom den var jag övertygad om att det inte skulle gå, men det gjorde det! Weee!

3 kommentarer:

Cila sa...

Grattis stumpan! Du är superduktig! :)
Slött bara med så tidiga dagar, men du överlever! ;)
Miss u!
Pussar

cassie sa...

jag med idag! hahah, klubb? Låter som du har det bra, vi verkar ju vara på likadana avdelningar:O

Marie sa...

Härligt gumman! Men vi alla här hemma vet att du klarar allt med glans där borta! :) Du e så duktig. Hoppas du har det jätte bra! Saknar dig massor...
Puss