lördag 29 november 2008

Förbannad!

Nu har jag varit en vecka på MAVA. Måste tyvärr säga att jag gillade förra stället bättre.. Allting verkar så oorganiserat och rörigt. Jag har ingen speciell handledare utan kommer att ha flera stycken. Dessutom är hela avdelningen i princip isolerad pga VRE, det har varit en som haft ett positivt svar och han ligger inte ens inne. Det rummet den personen låg i och är nu tomt, utstädat men är i karantän. Personlige tycker jag det är fånigt. Patienterna som legat där efter han med VRE är inte smittade och ingen annan heller, men trots det är rummet avstängt tills vidare, två rum är "rena" där får ingen annan än de ansvariga gå in, resten av rummen är en "gråzon". Ja, jag tycker det är fånigt, men det är ju bara jag.
Idag är jag ledig och kommer vara ledig i fyra dagar. Duktigt skönt. Söv nästan till 10 och det var rena rama himmelriket.
Har varit en sväng på stan och köpt julklappar till Sofie och Sebastian, tre par trosor till mig och ett par benvärmare =)
Mor min ringde igår, och jag blev arg, mycket arg kan jag lova. Tänker inte nämna några namn men ni som känner mig borde veta vem jag pratar om ändå.
Så här är det, denna person har blivit helt förändrad sedan hans äktenskap tog slut och det är väl kanske inte så konstigt men man kan INTE sluta ta hand om sina barn pga det! Han har varit konstig ganska länge men nu är han helt slut! Han glömde att hämta sin dotter på eftis en dag, sen dess är hon alltid jätte nervös att ingen ska hämta henne. Hennes mamma undrade varför hon var så hysterisk och sa att men lilla gumman, vi har väl aldrig glömt bort dig! Nej, men pappa har det.. Mamman visste inte om detta.. Sedan har hon nu berättat att när de är hos pappa så lämnar han alltid dem ensamma hemma för att hämta sin flickvän! Kan ju då passa på att säga att det är olagligt att lämna så små barn ensamma. När de tittar på bolibompa på kvällen ligger pappan och flickvännen på övervåningen och tittar på tv, när det är slut får de gå och lägga sig, trevligt må jag säga. Sedan har flickan även berättat att hon inte FICK komma med när hennes bror skulle klippa sig för sin pappa, så han lämnade henne helt ensam hemma, och de hade tydligen varit borta rätt länge! Pojken som är ännu mindre har varit helt ensam hemma flera gånger då pappan hämtar flickvännen och flickan har varit hos grannen! Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan göra så här! Är det att ta ansvar för sina barn? Jag bler så jävla förbannad att jag bara vill.. Ja, jag vet inte vad jag vill men barnen förtjänar inte att bli behandlade så här. Flickan fick erbjudande om att sova hos sin mormor en natt (det har hon alltid velat göra) men det ville hon absolut inte, hon ville åka hem med mamma. Hon är väl rädd att mamma ska försvinna eller glömma bort henne, men som tur är har hon den bästa mamman man kan tänka sig! Mamman har ej disskuterat detta med pappan men ska göra det om några dagar. Ska bli spännande att höra vad han har att säga.

4 kommentarer:

Cila sa...

Men fy fan!!!
Hur kan han göra så?
Stackars barn! Hoppas att tösen vågar bli lämnad på eftis igen.


Saknar dig så mycket!! När va det som du kommer hem? 22?
Puss Puss

wimsis sa...

Hej stump! Jag bokade just tågbiljett den 21! Så jag kommer hem samma kväll! Saknar dig verkligen nu.. Blä.
Han e inte riktigt klok, men M. ska prata med honom inom en snar framtid. Tror ja ska kicka ut honom från FB.
Puss

Petra sa...

Men söta öde!!! En sån "pappa" borde få ballarna bortklippta och upphängda i julgranen, om ens där! Men fy farao för att glömma bort sitt barn!!!! Jag bara koka när jag läste detta! Fan ta dig säger jag bara och hoppas han känner sig nöjd när han tittar sig i spegeln! Förlåt, men faaaan va arg jag blir när jag hör om nåt liknande! Hoppas de löser sig snabbt till de bättre!

wimsis sa...

Jag blev lika förbannad jag! Det är helt obegripligt... Stackars barn, men det ska förhoppningsvis bli bättre snart..