lördag 15 november 2008

Jorden runt!

Sitter just nu och äter frukost och dricker te. Ska iväg till praktiken idag, börjar kl.14.00, så jag åker vid ett härifrån.
Jobbade natt mellan onsdag och torsdag, gick riktigt bra! Var orolig över om jag skulle hålla mig vaken, men det var inga problem! Hade min mellan bedömning också, (fast bara muntligt, min handledare gillade inte systemet vi har; hoppas det är okej..) den gick jätte bra, bara positivt, förutom en sak, att jag inte alltid jobbar så väldigt ergonomiskt =) haha, men det kan jag ta! Värre kunde det ha varit. Men nu känns det jobbigt att det bara är några dagar kvar.. Sen ska man hoppa upp en våning och bli förvirrad på nytt.. Suck. Men det blir säkert jätte bra det också, men det är så jobbigt att lära känna nya människor, nya rutiner, nya lokaler, nya patiente.. Ja, mycket nytt. På nästa avdelning kommer de studerande ha eget ansvar för en grupp patienter, med handledaren bara i bakgrunden :S Läskigt! Nu måste man verkligen visa vad man går för!
Igår började söt prata om att åka ut och resa ett halvår.. Hans polare här ska nämligen åka iväg efter sommaren och Marcus har nu också blivit sugen på att åka. Så nu har vi pratat om att eventuellt åka iväg ett par månader/halvår när jag är färdig i skolan, om två år! Gud va roligt det skulle vara! Så vi satt och surfade och kollade lite igår.. Jag vill! Det finns färdiga "program" med olika länder som tex, Brasilien, Argentina, Chile, Australien, Nya Zeland, Kina, Thailand, Bali, Sri Lanka. Det låter ju helt okej! Iiiiiiii! Hur ska jag kunna vänta två år? Dessa planer betyder att jag borde lägga undan all min skatteåterbäring jag får nu, men det vill jag ju inte.. Jag vill ju åka bort nu! Men samtidigt kanske jag ska till England på praktik i 3 månader, så då lär jag väl behöva pengarna.. Vi får se vad det blir!

1 kommentar:

Cila sa...

England? Oj, oj va härligt!! :)
Och grattis till den braiga bedömningen Du är så duktig pärlan!
Låter härligt med planer på långresa, tänk vad härligt! Själv räknar jag ner nu tills vi äntligen kan boka vår nästa Thai resa.. :) Bara någon ånad kvar! Wii!

Saknar dig så tusans!
Puss