tisdag 18 november 2008

VG och VRE

Jag är lycklig. Jag fick VG i min slutbedömning! Weee! Kunde inte ha varit nöjdare! Dagen har varit riktigt bra, har idag nästan jobbat helt självständigt. Delade alla mediciner själv eftersom det varit en väldigt stressig dag.. Sprungit fram och tillbaka, haft vanlig rond och omvårdnadsrond, dokumenterat, skrivit remiss, bedömningen.. Ja, det kanske inte låter så märkvärdigt men det har varit riiiiktigt mycket och det känns faktiskt som att jag varit en resurs (vilket jag även fått bekräftat). Vädigt ego av mig, men det känns så jäkla bra! Nu är det bara morgondagen kvar på avdelning 4C, sedan är det Mava som gäller för hela slanten. Men det blir säkert också bra. Det sorgliga i kråksången är att en multiresistent tarmbakterie (VRE) sprids på sjukhuset :S Dock har vi inget fall på 4C, men på Mava finns det..
Prata med mor också, hon opererades idag. Men hon mår bra och operationen har gått bra! Skönt. Så nu var hon rätt trött och får en hel del smärtstillande, men det är bra. Hon mår bra, och det är huvudsaken.

Inga kommentarer: