onsdag 19 mars 2008

Illa, jag mår illa..

Så allting är som vanligt. Så vanligt som det ju nu
är och kan bli för tillfället. Ja, vad ska man säga,
man gör det inte lätt för sig! Fast å andra sidan,
när gör man någonsin det? =)
Idag har jag alltså varit och gett blod.. Det gick ju inte riktigt så bra.
Mitt Hb var bra och så, men när det var min tur o bli
stucken så frågade dom vilken arm jag ville bli stucken i,
det spelar ingen roll sa jag, dom tog vänster.
Blev stucken och så men, det rann så dåligt så då
skulle dom byta arm.. Ont började det göra också eftersom
dom började "röra" runt me nålen i armen..
Du kommer nog få ett litet blåmärke också, men d e inget farligt (nähä?)..
Jaja, sen bytte dom sköterska och så var det dags för andra armen,
oj va fint d känns här, det här kommer gå jätte bra!
Mmm... sen hittade hon ändå inte rätt, vred och vände,
vred och vände, till slut lyckades hon. Resultatet av allt
detta var att dom tog lite för mycket blod av mig..
Kände ingenting först, men när jag satt och käkade
en macka och drack kaffe så höll jag på o spy..
Fort hem till soffan och där har jag varit resten av dan..
Sov ett par timmar, så nu börjar jag känna mig som människa igen.
Jag ska aldrig bli stucken i vänster armen igen,
det har jag lärt mig idag. Men jag har ju gjort
en god gärning åtminstone!
Jag fick mat med hemkörning idag också,
Marie kom med två lunchlådor från jobbet!
Jag är liiite bankrutt och en aning hungrig.. Tack gumman!
Vid åtta tiden ska jag vandra upp till hennes jobb och köra hem hennes bil,
så lite måste jag ändå röra på mig!

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Oj va trevligt det där lät då :P vilken tur att mitt HB alltid e åt skogen så jag slipper dåligt samvete för att jag inte ger nåt :P

(skulle d va bra sku jag nog ge.. kankse :p)

wimsis sa...

I augusti är det nästa gång, då släpar ja med dig =)