söndag 22 april 2012

Premiärbadat

Blev visst inte speciellt mycket bloggande igår..


Dagen började med att jag insåg att hundmaten var så gott som slut. Så det var bara packa in oss i bilen och åka till stan.

Väl på stan ringde svärmor och bjöd på lunch, det tackar man ju inte nej till :)


På eftermiddagen bestämde jag mig för att vi skulle gå ut.. Ja, det gick ju ännu värre än vanligt. Hundar och unge fick för sig att vi skulle ner till stranden. Jag skrek nej och ni kan ju gissa hur många som lyssnade. Inte en kotte. Jag gick så fort jag kunde efter. Nere på stranden badade hundarna och Liam skulle kasta sten, så fine, tänkte jag. Vi kastar väl lite sten. Men sen fick gick han bara rätt ut i vattnen och snubblar GIVETVIS! Så där ligger ungen i halare, stövlar, mössa osv raklång i det inte så varma vattnet och skriker. Ja, det var ju bara att plumsa ut efter honom. Tack och lov att det är långgrunt. Sen var det bara att bära hem honom. På vägen ser jag ett par stuggrannar stå och stirra i ett fönster, hade god lust att knacka på och fråga om dom ville nåt.

Ja, hoho. Så Liam premiärbadade för säsongen igår. Så här i efterhand kan det ju låta lite lustigt, även jag kan se det roliga i det. Men igår var det inte så skoj. Fy fan rätt ut sagt.

Har tyvärr inga bilder på incidenten av förklarliga orsaker.


Sa till Conny senare att jag går inte ut med Liam mer innan han kommer hem om han inte är fastspänd eller inhägnad. Så nu får vi hålla tummarna att det är skitväder till på torsdag så jag kan hålla mitt löfte :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 kommentarer:

Linda S sa...

i efterhand så ede ju lite lustigt jo men kan förstå att de inte va de igår...

Emy sa...

Kan förstå att det måste vara tufft för dig många gånger att vara ensam så där länge. Jag tycker det kan vara tungt fast min man bara jobbar helger lite nu och då. Skulle man inte vara gravid skulle det inte spela nån roll på samma sätt men jag drar mig också för att gå ut ensam med Millennia eftersom hon inte förstår att jag inte är lika rörlig som vanligt :)
Och första doppet redan, det var inte illa ;)

Elin sa...

Hoppas allt går bra med bebisen i magen. :)
Ibland kan jag komma på mig att sitta här skrattandes när jag läser din blogg. Och nej, jag menar inte att vara elak utan förstår att det måste vara tungt med den där magen. Kan inte tänka mig hur jag skulle ha det med dottern. Det som är så roligt är när L och F gör så liknande saker. :) F har också tagit sig ett dopp med kläderna på. skönt att höra att andra barn gör likadant. ;) Måste träffas snart!!!

wimsis sa...

Det går bara fint med bebisen, värre är det med den större, haha!
Hihi, så det är inte bara min unge som har brottom i sjön :) skönt att det är fler!
JA! Vi MÅSTE ses snart!