tisdag 24 april 2012

Hemmadag

Vi har varit instängda hemma i princip hela dagen, från ca. 13-17.
Det är en som dragit vatten här, så det har grävts och donats ett tag, och 
idag så parkerades det ett stort släp med grus och grejjer på 
vägen + att en grävskopa också var ivägen, senare kom
även en paketbil. 
Men inte har det gjort nåt. Det enda vi inte fått gjort är att handla,
och ärligt talat så är jag glad att jag "slapp". Men imorgon efter frukost måste 
jag verkligen ta itu med det. Finns nu i princip ingenting i kylen.

Underbart väder har det varit så vi tog äntligen premiärtur med 
nya vagnen, har ju kommit sjukdom och grejer emellan. Liam gillade 
vagnen och så även jag. Sov gott i den gjorde han i ca. 1 timme och 40 min.
Under tiden passade jag på att sätta mig och njuta av solen 
och skissa på hur jag ska fixa i mitt blomland. 
Ska se om jag orkar gå ut och plantera lite lökar när
skrutt somnat ikväll (högst antagligen inte). 

När Liam sovit klart blev vi ute och titta på grävskopan och 
diverse annat. Vet inte hur länge vi var ute, men min rygg säger mig
att det var alldeles för länge.. Så nu ska jag försöka va stilla en stund, 
om jag får för chefen :) 

Här har det dragits vatten, brevid vår gård.

Badhunden

Den här bilden togs sekunder innan Liam tog sitt premiärbad.


Inga kommentarer: