lördag 7 april 2012

Kökar

Som ni försått är vi nu på mina föräldrars stuga på Kökar.

Dagarna går fort. Liam är ute med moffa på förmiddagarna, äter, sover, busar, äter middag och sen går vi ut igen. Han älskar det. Jag också.

Men, han har också ett fruktansvärt humör. Jag håller på att bli knäpp. Just nu matstrejkar han, han vägrar att ha haklappen på och tror att han ska få "nanna" istället. Och han skriiiker när han inte får som han vill, och kastar sig på golvet, och tjatar. Suuuck. Och jag är lika envis jag, känner bara att jag inte kan ge efter nu, då blir det väl ett helsikke senare. Tror egentligen inte det handlar om mat el haklapp, utan "bara" om att han kollar om han får sin vilja igenom, testar gränser. Ja, ni fattar.

Nu ska jag vara ärlig och säga att det är SKITJOBBIGT.

Nu sitter det säkert nån där och tänker att, fan vad hon gnäller, guuud vad otacksam hon är och skaffa för fan inte en unge till då. Men jag orkar inte bry mig. Jag älskar min son över allt annat på denna jord, oavsett hur många duster per dag vi har. Så det så.


Ikväll ska vi i alla fall äta grillat rådjurskött med potatisgratäng, äta öst och kex och massa annat gott. Och nu, nu ska jag tvätta håret i handfatet, bastun är under ombyggnad.


Published with Blogger-droid v2.0.4

3 kommentarer:

Linda S sa...

du beskriver de precis så som jag känner de just nu... elvira är likadan, hon helt enkelt testar... o blir jättearg om hon inte får som hon vill.. idag i butiken la hon sig ner på golvet o skrek/grät... jätteroligt,näe men de fanns inget annat val,jag behövde ju sätta gränserna...

Emy sa...

Ja hoho, det där med trots är inge roligt... Men som min systers man sa; "barnens jobb är att testa gränserna och föräldrarnas jobb är att sätta gränserna." Och i längden tror jag nog det lönar sig att vara konsekvent även om det är jobbigt.
Men mysigt verkar ni ha det ändå där ute, ha en bra påsk!

wimsis sa...

Tack tjejer! Känns på nåt konstigt sätt skönt att andra har det likadant/har haft :) Jag tror ju också på att vara konsekvent och att det lönar sig i längden, men oj så tufft det är mellan varven! Känner sig som världens sämsta mamma mellan varven, trots att jag vet att det inte är så...
Glad påsk till er!

Kram