fredag 13 mars 2009

Lugn och fin

Oj, oj.. Gårdagen var ingen lätt dag... Var till prev och skulle få recept på nya p-piller vilket resulterade i att jag inte får några p-piller pga mitt höga blodtryck!!!!! Va?? Högt blodtryck? Jag? Trycket var typ 138/93 p.111.. Oops.. Hon såg lite lätt chockad ut.. Sen sa hon åt mig att sätta mig ner och slappna av och ta det lugnt. Är du stressad? Neeej, skulle jag inte påstå.. Trycket sjönk inte, inte heller pulsen. Det vart många frågor om min familj, och på min fars sida ser det som sagt inte så bra ut. Hon tittade tillbaka i tiden och jag har tydligen haft lite högt tidigare också.. Så inga p-piller till mig utan ska nu börga med minipiller som inte är farliga mot högt bt. Hon prövade även ringa läkare.. Så jag måste boka in en ny tid sen.. Dessutom måste jag verkligen sluta röka. Vill inte börja äta blodtrycksmediciner vid 23 års ålder.
Åkte till pappa och berättade och han blev jätte orolig. Jag har även berättat om allt som håller på att hända och händer för min mor, far och min bror. Var inte riktigt lätt att få fram allt, men nu är det gjort och alla verkar nöjda och glada.
Efter det åkte jag ut till Cila och Ebba. Jag behövde mitt Clis medans jag gjorde det jobbigaste. Sedan fick Cila lyssna på allt mitt prat, haha..
Sen bar det iväg hem, Milis ringde, berättade för henne. Sen ringde mamma och ville prata mer. Och sedan fick jag ro att plugga lite till tentan jag just skrev (men det var inte lätt att koncentrera sig). Tentan gick nog förövrigt ok.
Oj oj.. Nu borde jag åka till posten och hämta mina böcker som äntligen har kommit. Men jag är så slut nu. Ska försöka varva ner, sen kanske jag orkar fortsätta.. Sola skulle vara skönt nu.. Kanske hinner med en fika men Milis också, och så skulle jag behöva prata med syster och Sergio. Nej, nu får jag lägga ner. Lugn och fin, lugn och fin.

3 kommentarer:

Cila sa...

Haha, ja nu måste du nog tagga ner lite gumman! :)
Och tack för att du kom igår!
Jag lyssnar så gärna på allt ditt prat :) Mer än gärna ska du veta!
Du är stark pärlan!
Ses imorn!
Puss <3

Petra sa...

de tycks va mkt för dig nu.. vet ju inget men hoppas allt e okej iaf! Kram

mamaMill sa...

oj, hoppas allt blir bra snart..!