onsdag 18 mars 2009

Adrenalin

Nu har jag just varit och solat, gud vad skönt det är och man känner sig så fräsh efteråt (bortsett från att jag stinker solarie, och nej, jag tänker inte duscha förrän ikväll).

Har varit på räddningsverket idag några timmar. De berättade om verksamheten och visade ambulanserna och all utrustning. De verkar jätte duktiga, men jag är fortfarande upprörd över att de ej får ge adrenalin som livräddning!!! Det är faktiskt riktigt hemskt! Det är någonting som verkligen borde tas upp och som en förändring vore på plats. De tyckte att vi skulle prata om detta med folk, eftersom de flesta förmodligen inte har en aning om detta. Så om man får hjärtstopp av någon anledning så får de inte ge adrenalin för att försöka starta upp verksamheten igen, illa, mycket illa.

Snart ska jag fika med Cila och Marro! Guuud va skoj!!! Var så länge sen jag träffade dig Marro!
Och imorgon bär det av till Sthlm. Jag ska köra, ENSAM, till arlanda! Läskigt ju! Det jag är mest nervös för är inte att jag inte ska hitta dit, utan var jag ska parkera på arlanda.. Haha.. Jag vet att jag är en mupp.. Sen övernattning hos mormor och på fredag IKEA! Weeee! Va skoj!!
Ska även försöka hinna träffa Milis imorgon och plugga. Fast det lär man ju få tid för på båten..

2 kommentarer:

MarrO sa...

ja d va skitkul å ses, måst ta å göra d snart igen! puss

Anonym sa...

Varför får inte de på Åland göra det när de i Finland får göra det? Jag fick det när ambulansen hämtade mig pga en akut allergisk reaktion.