måndag 27 oktober 2008

Varbergs sjukhus

Första dagen slut! Eller, det var ju ingen "riktig" dag utan en introduktion. Men det flöt på bra med tåg och buss, var lite tidig till sjukhuset men på vägen hem klaffade allt perfekt!
Min handledare är jätte bra! Trevlig, hjälpsam och man märker att hon vill lära!
Men sjukhuset är en aning större än hemma kan ja lova.. Avdelningen jag är på neuro- och stroke, avdelningen är sen uppdelad i tre delar, jag är i röda delen där man vårdar neurologiska sjukdomar (tumörer, ms, parkinson osv) och stroke! Ska bli så skoj! Imorgon är det rond som jag ska vara med på. Då ska man väl förhoppningsvis få veta lite mer om patienterna. Var även med på rapporten idag men det var ju lite mycket att ta in på en gång..
Sen ska jag få gå med på en massa olika undersökningar, mr, ct, eeg och en massa annat. Dessutom om jag vill får jag vara på labben och öva på att ta blodprover, eller på en annan avdelningen och sätta pvk!!! Allt verkar så bra!
Annars har jag inte hunnit göra så mycket. När jag kom hem tyckte inte sötis att jag skulle bo i en resväska så han sa att jag skulle rensa ur en garderob och flytta in. Så nu är han och tränar och jag har flyttat in. Sen ska vi gå och handla, jag kommer ta med mig mat eftersom det är långt att gå till matsalen, skulle jag göra det skulle det ta mer än 30 min. Och jag känner inte att jag vill ta mycket längre raster än resten av personalen..
Den här veckan kommer jag att vara ledig tisdag och onsdag och jobba helgen, men jag tror jag måste be om att få vara ledig i helgen eftersom att det kommer att bli problem med tågen och bussarna.. Känns ju inte så bra att be om ledigt men va ska man göra..
Så imorgon börjar jag klockan 07.00, vilket betyder att jag ska ta tåget som går kl.05.56.. Mindre trevligt, men men..
Btw, tack för lyckönskningarna!! Puss på er!

2 kommentarer:

Marie sa...

Gud va spännande det låter! Verkar som om du får en bra å lärorik praktik :)Ska bli spännande att följa din praktik via bloggen, å msn :) Hoppas du å M får det mysigt nu när ni får tid för varann..
Puss

Cila sa...

Åh va det låter roligt!!
Du har nog verkligen kommit rätt stumpan!
Håller med Marie om att det ska bli spännande att följa allt via bloggen.
Miss U!
Pussar