söndag 26 oktober 2008

Halmstad

Hello!
Nu är jag då framme hos sötis i Halmstad. Men allting har inte gått så smidigt som jag hppats på. Allt gick bra till en början, hämtade ut biljetten, låste in bagaget, åkte till mormor, åt, vilade, åkte tbx till centralen osv.. Tåget gick kl 16.10 från centralen. Jag satt brevid en jätte rar kvinna som jag hade en spännande diskussioner med (etik, vård, medmänsklighet, sj osv.. haha). Alla fall, i sthlm är det signalfel.. Det leder till att vi är 37 min försenade. Låter väl inte så farligt kanske, det var ju bara det att jag skulle ju byta tåg i Göteborg, och det tåget skulle gå 30 min efter att jag kommit till göteborg. Men den tiden hinner de köra in tänker då jag, men icke. När vi kommer till Göteborg är tåget en och en halv timme försenat, klockan är vid det laget ca. 20.10. Jag får information om att mitt tåg till Halmstad avgår kl. 21.40! Men bajs, så jag var framme i Halmstad kl. 22.55 istället för kl.20.50... Det var en lååååång dag kan jag lova.
Sitter nu och försöker planera min resväg imorgon, det går inte heller som jag tänkt mig. Antingen en timme för tidigt eller 10 min försent. Eller så går jag 2,4 km från järnvägsstationen och försöker orientera mig fram till sjukhuset.. Hmm.. Det är inte lätt detta inte..
Västustvädret är inget vidare kan jag lova, det blåser storm och spöregnar... Regnet piskar mot fönstrena och vinden tar tag i hela lägenheten känns det som. Har inte ens gått ut på balkongen och rökt! Duktigt. Jag har faktiskt planer på att sluta med giftpinnarna under praktiken, och detta är ju en bra början!
Puus på er!

2 kommentarer:

Marie sa...

Oj.. att det alltid ska krångla när man misnt behöver det!! Men skönt att du e framme, å välbehållen :) Det har regnat å stormat här oxå hela helgen.. Hoppas du får det riktigt bra nu.. PUSS

wimsis sa...

Haha.. Riktigt typiskt =)
Vi måste prata någon dag, hoppas du också har det bra!
puss