tisdag 28 oktober 2008

Förvirrad

Nu sitter jag här efter en väldigt hmmm.. förvirrande dag. Och hungrig är jag, maten står i ugnen och blir klar, snart hoppas jag.
Så, klockan ringde 05.15, gjorde mig färdig och gick till tåget som jag hade missat om jag gått 2 min senare hemifrån.. Kom i tid till sjukhuset. Dagen började bra med att jag delade lite mediciner blandade lite antibiotika och gav det. Sedan gick jag med på en spirometri med en patient, tbx till avdelningen, var med på resten av ronden, sedan gick jag och tittade på en LP (lumbal punktion), man tar alltså ryggmärgsvätska. Jag har ju varit med om det ett antal ggr tidigare så det var rätt spännande att se hur dom gör. Men jag måste faktiskt säga att det är lite läskigt, allt annat äckel, blod, slem, operationer, sprutor, ja, you name it, men detta va läskigt.
Efter det var det mer mediciner som skulle ut till lunch, sen åt jag. Eftermiddagen tror jag bara att jag sprungit fram och tillbaka efter min handledare, skrev in en patient och dokumenterade lite.. Men känns inte som jag gjort så mycket nytta. Jag har typ ingen aning om vilka mina patienter är eller någonting. Går vilse på avdelningen lite nu som då, jag känner mig helt enkelt väldigt förvirrad. Men det blir nog bättre!
Nu ska jag försöka få i mig lite mat, duscha och sen bara slappa!

2 kommentarer:

Marie sa...

Oj, det va mycket på en dag.. :) Men du, va inte orolig.. om en vecka eller två hittar du där som om du sku ha vart där hela ditt liv :) Man lär sig snabbt. Verkar iaf intressnt, som om du får va me på mycke.. å det e ju viktigt. Man e ju där för att se å lära. Njut nu av tiden stumpan. Saknar dig här hemma!
Puss

wimsis sa...

Tack gumman! Det värsta är ju att jag byter avdelning om fyra veckor, haha.. så är jag lika förvirrad igen =) Men det blir bra, det är jag övertygad om! Saknar dig också snuttan!
Puss