fredag 11 april 2008

I stora staden

Tjo.
Nu är jag då i Stockholm. Har varit med mormor till rosenlunds sjukhus så hon fick ta lite prover, sedan åkte vi hem och jag påbörjade min storstädning. Har skrubbat toaletten från topp till tå. Fy tusan vad den jäkla hemtjänsten här fuskar! Stora jäkla dammråttor överallt och allmänt skitigt. Sedan har jag gått runt med skurtarasan och har tvättat kakel, dörrar, fönsterkarmar, hyllor, dammsugit torkat golv osv. Men nu är det gjort! Och min älskade mormor blev väldigt lycklig.
Nu har min mor även kommit hit och för tillfället sitter vi och diskuterar hur man ska bli begravd, var, med vem, kremeras? Upplyftande kan jag lova..
Nåja, men det är ju faktiskt väldigt viktigt att prata om, sa till Marcus för ett tag sen att när jag dör ska jag kremeras. Så nu vet ni alla det!
Imorgon blir det väl antagligen lite shopping, om jag får lite pengar =)
Fast vart det bär av vet jag inte.. Handen eller sickla, eller kanske bara skanstull.. Får se lite.
Det var faktiskt riktigt skönt att komma hit, är så avkopplande. Jag kan tydligen inte slappna av hemma. Tycker ju det men man märker ändå tydliga skillnader.
Och vet ni vad det bästa är? Jag kan duscha hur länge och hur varmt som helst! Helt underbart kan jag lova!
Jag har inte riktigt bestämt mig för när jag kommer hem än.. Är lite kluven.. Skulle vilja hem imorgon pga av endel saker, men samtidigt så skulle det vara skönt och stanna till söndag när man ändå är här. Orkar inte fundera på det nu, det får jag fundera på det imorgon! Ska vara lite social en stund nu och sen är det sängen/soffan som gäller! Natti!
Just det, Marie, kom ihåg nyckeln!!!

Inga kommentarer: