söndag 6 januari 2008

Måste bara

Jag måste bara skriva av mig lite till. Kan inte sluta tänka på Marcus.
Pratade just med honom på msn. Han kom fram för ca. 2 och en halv timme sen,
han var trött och gick och la sig. Önskar att jag också skulle vara
trött och få sova, men jag misstänker att jag inte kommer få s
å mycket sömn i natt. Jag misstänker att vi inte kommer att ses förrän
till sommaren.. Hur i hela fridens namn ska jag klara av det?
På sportlovet är
jag ju bortrest, så då blir det ju ingenting. Mycket till påsklov lär
vi väl inte ha heller.
Han kom inte hem förra våren heller, då var jag över en sväng. Men det
är ju inte lika lätt nu längre med skolan. Jobbet gick ju alltid att pussla med.
Jag vill inte ha det så här! Varför kan inte jag som alla andra
ha min pojkvän här hos mig?
Fy vad livet är orättvist.
Det är lättare att åka än att bli lämnad kvar. Det har jag upptäckt nu.
När jag gick på gymnasiet hade jag distansförhållande och
det var mycket lättare att åka iväg. När du åker så åker du ju TILL något,
något nytt, något annat. Du åker ju av en anledning. Men som jag nu,
är kvar här ensam, i den tråkiga gråa vardagen. Vad har jag att göra?
Visst skola osv. Men det är verkligen inte samma sak. Fan fan fan.
Jag önskar faktiskt att det var tvärtom, att det var jag som åkte..
Kanske är fult att säga, men jag hatar att må så här.
Pratade med min mor och hon sa de uppiggande orden:
Men nu är det ju bara några år kvar!
Tack mamma, några år. Nu kändes det mycket bättre.
En eloge till er som orkar läsa det här. Nu ska jag försöka plugga lite till,
och förhoppningsvis kanske jag blir trött också..
Grattis i efterskott Mille, skulle lägga
upp en bil på dig, men gick ju så klart inte, så du får nöja
dig utan =P

4 kommentarer:

Cila sa...

Gumman, jag lider verkligen med dig!
Jag kan inte ens förstå hur jobbigt det är att vara utan kärleken så länge. Och det finns inga ord som gör att det känns lättare heller.
*kramar om min pingla*
Puss

mamaMill sa...

Tack i efterskott då ^^ Och jag vill bara säga en sak.. Du har en pojkvän som lever. Som du kan prata med i telfon, som finns via msn,sms m.m Tänk hur mkt det är värt..Men det är klart det är jobbigt ändå, säger inte det. Men ändå.

wimsis sa...

Jag är lycklig att jag har honom, självklart. Jag förstår att du har det jobbigt med det som varit. Men jag kan inte hålla undan mina känslor. Förstår att du tycker att mina problem är små, men för mig är de inte det.

Jansson sa...

jag tror mille är lika glad att du inte la upp nån BIL på henne :P kan ha tagit ont tror jag haha!