fredag 25 januari 2008

Ge mig styrka

En vecka av praktiken är avklarad. Three to go. Har varit bra. Idag är jag ledig och likaså i helgen. Har inte gjort någonting alls idag, än alla fall. Har bara legat på soffan och gosat in mig i det varma täcket. Var just ner i källaren och laddade en tvättmaskin, väl där nere blev jag arg. Min idiot granne har använt mitt tvättmedel, så nu är det slut! Idiot.
Var till skolan igår och pratade med programledaren och fyllde i ett papper om att jag måste/vill vara ledig veckan efter resursveckan. Hon fick det att låta som att det verkligen inte är så lätt att få vara borta. Det är ju för tusan bara EN vecka! Hon pratade om att man måste ha ett visst antal timmar osv.. Men inte på en lektion hitills har dom inte kollat vem som varit närvarande på lektionerna, men nu är det tydligen väldigt viktigt.
Så vad ska jag göra om dom säger nej då? resan är redan bokad och betald, och jag behöver verkligen få åka. Jag har längtat så efter den här resan, jag har levt fattigt bara för att jag vetat att väl på resan så ska jag verkligen få unna mig själv saker och bara få koppla av. Snälla förstör inte detta för mig nu!
Vet inte vad jag ska göra med mina djur när jag åker bort heller.. suck vad det ska vara jobbigt nu då..
Måste börja med praktikuppgiften snart också, om jag ska hinna göra två tentor innan vi förhoppningsvis åker. Bläää. Dessutom går jag snart i konkurs, räkningarna bara väller in nu. Tandläkare, elräkning och en TREDJE (!) årsavgift till MCA, plus de där vanliga som tel.räkning och bredband. Skjut mig.
Ge mig styrka.

Inga kommentarer: