tisdag 22 januari 2008

Dag 2

Då var andra dagen på praktiken avklarad. Igår var det lugnt, lite matningar, lite tvätt och så gick vi igenom en del patienter. Klockan ett var det ju dags för tandläkare.
Fy attans säger ja bara! Jag hade inte några hål el. så, men tandsten. Tändläkaren sa åt mig att hon ville att jag skulle gå till en privat tandhygienist eftersom att deras inte fanns på plats, hur blir det me kostnader frågade jag, ja.... det blir ju dyrare. Sedan pratade hon inte mer om det utan hon tog bort tandstenen själv, utan att riktigt förvarna. Smärta, jag låg och typ kallsvettades. När det var färdigt hade jag blod i typ hela ansiktet.. Innan jag skulle gå berättar hon för mig att det blir ju "en aning" dyrare nu eftersom vi tog röntgen och så.. Jaha, vad ska man säga när det redan är gjort? Fick en räkning på 52 €. Hade jag vetat det hade jag inte gått. Jag fick veta att det skulle kosta mellan 8-28€. Säkert. Världen är emot mig, jag säger ju det, det är inte meningen att jag ska gå i skola. Jag var psykiskt trött efter tandläkaren, vilken pärs det var, jag var verkligen helt färdig!
Idag har jag varit med och gått ronden. Rätt spännande faktiskt, eller inte spännande men intressant. Delat en del mediciner har ja gjort.. Min lärare kom över på möte med mig och min handledare, inte så spännande. Pratade mest om bedömning och om praktikuppgiften och lite sånt. Spännande, eller hur?
Nu är jag helt sjukt trött men tvingar mig själv att hålla mig vaken, annars kommer jag inte kunna sova inatt.

Inga kommentarer: