lördag 9 juni 2012

Avslappnad

Här är det lugna puckar. Inga känningar alltså. Sen är ju jag en sån som tror stenhårt att förlossningen startar på natten, så här det inte hänt nåt under natten händer det ingenting under dagen. Jag var likadan när jag väntade Liam :)

Det positiva med det här är ju att jag nu fått lite brottom med det ena och andra, som att packa bb- väskan klar (borde varit gjort), packa väska till Liam (borde vara gjort), sätta in babyskyddet i bilen (har tänkt att det kan ju Conny göra när som helst... ). Ja, man är lite avslappnad när man väntar andra barnet tydligen :)

Nu vet jag även att jag har sällskap under förlossningen om den nu skulle sätta igång innan Conny hunnit hem. Nu funderar jag bara på hur jag själv ska ta mig till bb, tror inte jag är så sugen på att köra själv, haha. Nå, det löser sig. Ja, ni hör, här spänner man sig inte mycket:)

Nej, nu ska jag koka lite rabarberkräm till mig att mumsa på!


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 kommentarer:

Cila sa...

Ring om/när du känner att du får värkar så kommer jag och kör in dig om det behövs! Inga problem alls! :)
Så tänk bara på att du får dina väskor packade du, och att du har allt färdigt hemma. :)

Tänk, snart kommer bebiiis!! <3

Emy sa...

Hihi, så där funderar jag också, att förlossningen ska starta på natten så när jag har vaknat på mornarna så har jag ha tänkt "jaha, inte i natt heller" så gissa om jag blev ställd när jag började få värkar i morse :)

Få se när er bebis tänker titta ut nu då, spännade att slemproppen har gått! :)

wimsis sa...

Tack gumman!
Ja, vi hoppas att den kommer snart, men skulle inte förvåna mig om jag ändå på nåt sätt sku få vänta tre veckor till, haha.

wimsis sa...

Haha, kan tänka mig att du blev förvånad! Men nu måste se till att få lite regelbundna värkar så ni får träffa er bebis snart!