tisdag 13 juli 2010

Tröttis

Då är vi inne på våran första dag ensamma utan pappa. Liam har sovit i princip hela dagen, han har vaknat några gånger och ätit men sedan somnat om snart igen. Igår var han vaken nästan hela dagen så det är säkert därför han är så tröttis idag, sen lär ju inte värmen hjälpa till speciellt mycket heller..

Min plan idag var att åka ner på stan, men eftersom lillen varit så trött ville jag inte väcka honom för att böka med honom. Det kommer fler dagar. Jag har också varit trött idag så jag har inte heller gjort många knop, vikt lite tvätt, satt igång en ny maskin, plockat ur diskmaskinen, ja, det är väl ungefär det. Skulle behöva gå ut och peta på mina blommor, men det är ju så varmt!! Hade även tänkt gå ut på promenadmed med barnvagn och hund, men det blir ingenting av det heller av samma anledning: värmen.
Tack och lov finns det ac på värmepumpen, så den går för fullt nu och det är en aning svalare inne nu!

C ringde just och berättade att han nu var ombord, och så ville han höra att allt var bra med hans familj :) Min älskling! Jag frågade hur det kändes att vara tillbaka på jobb och han sa att det var blandade känslor.. Fy. Han hade det nog inte lätt när vi sa hejdå idag, men vem skulle ha det? Jag skulle inte vilja vara i hans ställe. Men men, han är bara borta två veckor, sen är han hemma med oss fyra veckor igen!


C efter förlossningen, kan tillägga att han inte klarade av lustgasen så bra =)

Inga kommentarer: