onsdag 21 juli 2010

Klimpen

Nu har vi varit ensamma i åtta dagar, och jag måste säga att det gått riktigt bra! Gräsmattan har visserligen inte blivit vattnad och hunden har tråkigt.. Men men.. Vi mår bra alla fall!
Vi var till rådgivningeen igår, och vad våran klimp har växt! Han väger nu 4575 g och är 54,7 cm lång! Hon skrev till och med i hans kort att "han växer så det knakar", haha. Mammas plutt <3
Efter rådgivningen åkte vi till min mor, hon hade erbjudit sig att ha Liam en stund så jag skulle få åka och handla i lugn och ro! Och handla, det tänker jag inte göra igen förrän C är hemma, fy fan alltså. 54 jävla € för en påse mat, mest grönsaker och frukt, en yoghurt, musli (nästan 5 € för musli, jag blir förbannad), korv, bröd och korvbröd, salta nötter, creme fraiche, va säkert nåt till som ja glömt nu, men ändå! Nej, det är helt sjukt hur mat kan få kosta så mycket, tur att man har en karl som kan försörja oss, annars skulle man ju inte ha råd att äta.. Inte på den här mammapenningen alla fall. Så där, då har jag fått klaga lite idag också =)

För övrigt åker jag och Liam till sthlm på tisdag för att hämta hem pappa C som kommer till arlanda tisdag kväll. Men jag och klimpen åker kvart i ett här i frå, så åker vi hem till mormor så tar C taxi dit eftersom han kommer ganska sent. Sen ska vi åka och handla mat och lite annat innan vi åker hem igen.
Men hur ska jag våga köra i stockholms innerstad helt själv... Har ju gjort det flera ggr förut, men då har det alltid suttit nån brevid som sagt hur jag ska köra. Sen jag blev mamma har jag dessutom gått och blivit rädd för allt möjligt.. Jag tror att alla ska köra in i sidan på bilen, jag är rädd för åskan (har ja aldrig varit förut), rädd att ja ska göra illa Liam av minsta lilla, jag är rädd för det mesta.. Men ja, nog ska det gå! Nu ska vi tänka positivt!

Inga kommentarer: