onsdag 8 april 2009

Orka bry sig


Det blev inget vak igår. Min handledare var sjuk, jag blev irriterad och åkte hem. Självklart har alla rätt att vara sjuka, men kunde inte någon ringt och sagt det? De borde väl också fatta att jag inte vill "slösa" mina timmar på att vara där en natt när inte ens min handledare är där.. Innan jag åkte pratade jag en stund me de som skulle vaka, och de tyckte så synd om mig så de skulle prata med avdelningsskötaren på morgonen.
Så nu blev jag väckt halv nio av att telefonen ringde.. Men nu har jag fått en ny handledare. Hon tyckte jag kunde komma dit med en gång, men det hade jag faktiskt ingen lust med. Så ska dit imorgon och på fredag verkar det som. Jag försökte förklara att jag får för mycket timmar.. Ska ju bara ha 30 timmar i veckan.. Men det verkade inte spela någon roll. Okej, ska inte vara grinig nu när de försöker hjälpa mig. Men känns lixom som att skadan redan är skedd. Har ingen motivation med praktik. Skulle bara vilja vara hemma. Ligger efter med allt som har med praktik atta göra, men det är fan inte mitt fel och jag hoppas att de har överseende med det på skolan, eller att jag klarar av att ta igen det. Men jag uppfyller nog oberoende inte speciellt mycket mål där.. Bara tanken på att jag ska skriva arbete under praktiken också får mig att kvälja. Hur fan ska man få det gjort också? Fattar inte hur dom tänker på den där skolan.. Skit samma. Orka bry sig.
Dagens mission idag är blodgivning tillsammans med mor. Var ett tag sen jag gav blod nu faktiskt. Sen hade jag tänkt tvätta fönster, men det ser inte så skönt ut ute.. Ser riktigt regnsjukt ut..
Vill bara att Conny ska komma hem, så jag blir på lite bättre humör.

Inga kommentarer: