torsdag 14 januari 2010

Roligt med bil

Haha.. Måste bara berätta en rolig grej för er =)
Min bil har levt ett eget liv den här vintern, eller snarare låset (centrallåset) som gjort att förardörren ej gått att stänga, när den väl gått att stänga har istället alla dörrar gått i baklås. Mycket roligt kan jag lova. Detta har lett till att min kära karl har fått ta min bil och jag volvon, eftersom att jag inte litar på min bil.
I måndags (C:s sista dag hemma) skulle mannen till stan och fixa lite grejjer. Jag hade volvon och satt på lektion i skolan. Då ringer han flera gånger.. Jag undrar vad han riktigt håller på med, han vet ju att jag sitter i skolan och inte kan svara.. Men sen messar han och skriver typ: Extra nycklar till bilen?? Akut!
Det visar sig då att han satt igång motorn på bilen, sen gått ut och för att skrapa rutor el nåt. När han ska sätta sig i bilen har ALLA dörrar gått i lås.. Kan ju då tillägga att extranycklarna låg I bilen.. Ooops. Roligt med bil. Ja, eftersom bilen är igång och det inte går att komma in i den slutade det med att han fick slå hål på en ruta och klättra in för att stänga av bilhelvetet. Så nu står bilen snällt i garaget. Jag kör volvo.

2 kommentarer:

Cila sa...

Nej men jävlar! :D
Det där med att bilen gick i baklås när den var igång, de hände syrran för en vecka sen också.
Vad är det med bilarna? :D

wimsis sa...

Ja man blir så lycklig! Du, glömde ju svara på ditt mess igår, men jag är ledig på måndag om det passar då?

Puss