onsdag 20 januari 2010

Bra och lite övervägande dåligt

Det här har varit en halvbra dag.. Bra eftersom vi haft jätte intressanta lektioner idag med information om graviditeten, vad som händer i kroppen osv. Har sett på två filmer, den ena handlade om förlossningar (smärtstillande, stöd från partner osv) och den andra om amning. Vi har talat om de olika delarna av förlossningen, vad som händer med mig, och vad som händer inuti mitt bäcken med bebisen. Sen har vi varit på bb och tittat i förlossningssalen, barnmorskan förklarade om olika smärtlindringar, komplikationer, fosterställningar, olika förlossningsställningar, vad som är viktigt att tänka på, fick även se akutvagnen som man förhoppningsvis ska slippa när man själv väl ligger där och har kläckt.
Hela den här dagen har gjort så att jag verkligen längtar till förlossningen! Och det är ju sååå länge kvar! Jag har även kommit på några saker som jag ska ge C till uppgift under förlossningen.

Till det dåliga då.. Ja, det är så här att jag har lite ont.. Min egen diagnos är att ishias har kommit i kläm pga mitt bäcken som vidgar sig just nu.. En hel dag i skolan där jag suttit på en hård jäkla stol, till att sedan stå rakt upp och ner var tydligen inget bra för mig. Hoppas innerligt att det tänker bli bra snart. Har inte tid med sånt här. C bad att jag skulle ringa bm imorgon, men nej. Vi väntar ett tag till. Nu ska vi testa att gå i bastun och mjuka upp "problemet" lite.
Just det, jag är äckligt trött också. Och så har aldrig C tid att prata med mig. Wee.

2 kommentarer:

Mille sa...

Ajj, jag fick ischias och kunde inte stiga upp ur sängen en morgon. jag grät och ringde efter mamma, jävla skit att vara gravid egentligen! (tur att man får en bebis iaf =)

wimsis sa...

Men fy, tack och lov är det inte så illa än.. Hur länge höll det i sig för dig, och vad gkorde du?? Ja, tacka fan för att man får nåt i slutändan, haha =)