måndag 14 september 2009

Grinig

Nu börjar ångesten smyga sig på. Idag i skolan har vi pratat examensarbete.. Kan inte fatta att det är dags att fundera på det. Sen blir jag förbannad på skolan, än en gång.
Våra lärare har sagt ända sedan vi började denna skola att examensarbetet ska man skriva ensam. Folk som är seriösa (dock inte jag) har planerat och funderat vad de ska skriva om över sommaren, idag fick vi veta att ingen får skriva ensam, man måste skriva i par, detta pga av att våra lärare insett att de inte har resurser att handleda 18 st. Men tjena blixten säger jag bara, det hade jag kunnat berätta för er för länge sen.. Och varför har de inte berättat detta förrän nu????! Denna vecka ska vi i princip kommit upp med ett tema. De som sagt som varit seriösa med detta, måste nu komma överens med någon annan om vad det ska skrivas om, vilket i sin tur kan vara svårt eftersom många redan hade en viss aning om vad de vill skriva om.
Jag, blir så trött. De har ju vetat i över två år att vi 18 st i klassen, har ju knappast kommit som nån nyhet. Verkligen snällt att berätta NU att hela upplägget är ändrat.

En annan sak jag är grinig för är att vi knappt läst nån psykiatri, och den 5 oktober ska vi göra psykpraktik. Känns inte alls bra. Det enda vi gjort är ett grupparbete som presenterats. Men varför läser vi forskningsmetodik nu? Skulle det inte vara bättre att läsa psyk nu? Psyk är väl lika viktigt som kirurgi och medicin? Om inte ännu viktigare, som dom säger i skolan, detta är en mycket speciell praktik där det är VI som är redskapen. Kanske man skulle få lite mer kunskap då också. Ursäkta mitt klagande.. Men blir så trött, konstigt att man är omotiverad och bara vill ha semester?

1 kommentar:

cassie sa...

Jag håller helt och fullt med!