söndag 6 september 2009

Alldeles för fort

Idag är det vilodag, och det är just därför jag ätit frukost i sängen och fortfarande inte kommit upp härifrån :)
Planen var/är att komma igång med målandet, städa och handla. Men nu började det just åska.. Men inget regn än alla fall.

Gårdagen gick alldeles för fort. Sov ju som sagt ett tag, sen gick vi ut på gården där jag planterade lite blomlökar, undrar vad detta ska bli. Ni som känner mig vet att jag knappt kan hålla liv i mina jukka-palmer här hemma.. Nåja, det är ett tappert försök alla fall.
Efter det gick jag, Marie och hundarna ut i skogen här vid oss och plockade svamp och blåbär (hittade även två jätte fina flaskor jag tog med mig hem). Vi var ute och gick i över två timmar sist och slutligen, och min gulle vovve var så duktig! Hon följde efter oss och sprang hon före försvann hon inte mer än 10 m och så kom hon tillbaka till oss och kollade var vi var hela tiden, snuttan!
Precis när vi kommit hem igen ringer min syster, då är det dags för ett besök på akuten igen..
Så det var bara att hoppa in i bilen och sticka iväg, Marie var gullig och tog Donya med sig hem till henne, tack!
Vi var väl på akuten i typ tre timmar.. Förhoppningsvis är det bättre idag. Så jag var inte hemma förrän efter tio igår.. Men sovit gott har vi gjort alla fall, både jag och hunden!

Inga kommentarer: