fredag 28 september 2007

Snåla och ytliga

Samtal mella mig och min syster här om dagen när vi pratade om våran resa ti sthlm, hem med birka:
-Mm.. Vad gott me tre rätters middag, och gratis!
-Ha ha! Gratis är gott! Sen måste vi gå på barrunda, vi lär väl få ihop till ett antal gratis groggar!
-Jag ska messa han där sen och säga att vi vill ha en lyxhytt.. Med Champange och nötter och grejjer där.. Mumma!
-Fy fan vad vi är snåla!

-Men vad ska man ha på sig då???
-Jag skulle kunna ha min turkosa klänning, men det blir ju lixom lite föör mycket.
-Ja, på birka vill man ju ändå vara lite fin lixom. Man skulle behöva hitta "den där lilla svarta". Det skulle vara perfekt!
-Men vad ska man ha för skor då? Det måste man ju ha med hemifrån.. Kommer sluta med att man här världens resväska med sig..
-Jag tänker ha en rymlig väska med mig, man måste ju vara förberedd ifall man inte hittar nåt i sthlm ju.
-Jo, det är sant.. Shit vad jobbigt!

Lite senare när vi tittar på Idol:
-Fy fan vilka snygga naglar, vill också ha!
-Fast hon ser fet ut.. Undrar vem fan det va som klädde på henne!
-Ja, och över solad är hon också.
-Ser så satans gammal ut..
-Vad då vi e ytliga, ha ha!
-Men det blir ju lixom bara så.
Tystnad typ fem minuter.
-Men guuud vilket hår hon har!! Helt sjukt snyggt!
-Men hur stylat är inte det då..
-Men kolla hur han där ser ut då!! Ha ha!
-Stackars kille.. Och hans fru är hårfrisör..
-Henne skulle inte jag gå till!
-Men guud, nu är vi på samma nivå igen! Snåla och ytliga! Vilken tur att det inte är någon som hör oss..

2 kommentarer:

Cila sa...

Haha! Jävls muppar! =P

mamaMill sa...

Ja håller helt med!! Som om de skylle varit på emmaus och klätt på de stackrarna! :D

Ja e tydligen minst lika ytlig.. Heh..