måndag 9 juli 2007

Snart är det dags igen!

Dags att skriva lite igen kanske.. Bara för dig Cila! Har väl inte hänt så mycket för ovanlighetens skull.. Vi fortsätter med vårat, jobba och fiska. Var faktiskt inte och fiskade igår! Vad har hänt!! Madde var trött. Väldigt trött. Kanske blir o fiska ikväll. Men vet inte när min man slutar, de ringde från jobbet och ville ha honom på jobb tidigare, hoppas han får slut tidigare också annars jobbar han från typ nio till halv åtta. Jag tycker nog att det är liiite väl länge.

Kanske ska plocka blåbär oxå (vuxenpoäng till mig Cila)! Mumma!

Var faktiskt ledig idag så då har jag fikat med Cliset. Najs! Först satt vi dinos sen gick vi runt på stan för att jaga kläder. Blev ju inte speciellt mycket men jag hittade ett par vita jeans alla fall. Tidigare, när vi var på dinos berättade om mina o Mackes äventyr med våra bilar.. Hi hi. Så kan det gå! Saker som vi lånar har ju lixom en benegenhet att gå sönder eller bli nåt fel på. Som här om dagen tex. Pappa var så snäll och visade Macke hur båten funkar så att vi ska kunna låna den när dom e borta. Så i fredags hade vi planerat att åka ut med den, och det gick väl bra, tills vi kör rakt över en stor grynna.. Varför!! Det var inte en nära land eller nåt! Det var säkert den enda grynnan som finns där på flera jävla mils avstånd! Ingenting gick sönder alla fall. Jag sa: -Det här säger vi inte till Pappa... Jag fattar inte att det alltid ska hända någonting.. Tror det vilar en förbannelse över oss. Just det, innan vi for ut så sa vi ju till och med : -Jaha, och vad ska vi göra sönder nu då? Man ska bara vara tyst. Som den gången förra sommaren när jag önskade att Johan skulle cykla omkull.. Och vad händer, jo, Johan kommer till Dinos och har just cyklat omkull och blir omplåstarad av personalen.. oops..

Och vet ni vad!!! Jag jobbar bara fyra dagar till! På lördag är det fest! Då jävlar ska vi ha skoj!! längtar redan! Hoppas det är fint väder, och hoppas min man också kan dricka och komma med. Nu ska ja höra o det blir någe blåbär ikväll!


1 kommentar:

Cila sa...

Snart e de helg!!! Wiiie! Smirre, smirre och clis & madde! Pörfekt! :D