fredag 9 mars 2012

Feber, igen!

Igår hade vi en jätte konstig nattning.
Vanligtvis lägger jag honom bara i sin säng och säger natti natti (efter tandborstning,
välling osv), och det är det. Ibland går jag upp en eller två ggr och säger
natti natti igen. 
Men igår var han så ledsen, han skrek och han grät. Jag tog upp
honom, la honom med mig, la tillbaka honom i sin säng, erbjöd dricka
men ingenting var bra. Han somnade inte förrän kl var halv 12 brevid mig!
Innan han somnade gav jag panadol och burana, han måste ju haft 
ont nånstans?! 
När han vaknade imorse märkte jag med en gång att han hade feber..
Han var slö och varm. Mycket riktigt, 38,4 visade d.
Inte igen! Han har ju just blivit sig själv sen sist han var sjuk!
Men den här gången har han bara feber, inget annat.

Efter en dos panadol på förmiddagen piggnade han i.
Men äter gör han inte, som vanligt när han är sjuk.

Nu sover han och det tänker jag också passa på att göra, jag är helt
slut. Tur att Conny kommer hem imorgon igen. Nu tänker jag faktiskt passa
på att få liten egentid när han är hemma!
Har varit väääldigt dålig med det, men nu behövs det. 

3 kommentarer:

Henrica sa...

Nej, hoppas de snart går över. Stackars han (o du) Jag e me på din egen tid! :) vi kan ju ta en 3 timmars lunch nån dag:)

Henrica sa...

Nej, hoppas de snart går över. Stackars han (o du) Jag e me på din egen tid! :) vi kan ju ta en 3 timmars lunch nån dag:)

wimsis sa...

Tre timmars lunch låter som musik i mina öron :)