söndag 2 januari 2011

Update nattning

Imorse tyckte jag att vi behövde komma hemifrån ett tag, så vi åkte till
Liams mormor och morfar. Där tog vi en lång promenad tillsammans, även
hundarna fick komma med så de är nöjda och glada. Min jycke ligger och sover redan :)
När vi kommit in druckit kaffe osv skulle jag lägga Liam, jag råkade
också somna :) Så vi sov en timme, och sen blev mamma bjuden på morfars
köttbullar, mums.

Tänkte uppdatera er lite om hur våra nattningar/nätter är nu när vi hållit på
med fem minutersmetoden en vecka.
Tredje natten blev lite misslyckad eftersom han somnade i min famn..
Skulle jag gjort enligt metoden skulle jag väckt honom och hållit honom vaken minst
femton min innan jag lade honom. Men det ville jag inte, så jag lade bara ner honom i
sängen och lät honom sova. Men resterande nattningar har gått relativt snabbt,
mellan 5-20 min tar det. Och det är inget gallskrik som det var
de två första kvällarna, nu är det bara lite gnäll vilket är mycket enklare att höra på.
Sen det bästa av allt, han behöver inte mat på nätterna mer!!!!!!!!
Inte en enda gång har jag behövt fixa! antingen sover han hela natten, eller så vaknar
han och somnar om! Tror jag har lyft ner honom i vår säng två ggr kanske
när han inte velat somna om, och då har han somnat sen efter en stund, UTAN MAT!
Så nu börjar jag bli lite människa igen ;) Att inte behöva fixa mat en till två ggr per natt
och sedan kämpa med att få skrutt att somna om gör att jag får sova
betydligt mycket mer! Underbart!

Rekommenderar verkligen den här metoden till andra.
Visst fasen är det jäkligt jobbigt att höra sitt barn vara så lessen
men oj vad det blir bättre sen!

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Åh va bra! jag körde en "light"version med kiara, men hon äter dock än.. men nattningarna blev bättre direkt! :)

Susanna sa...

jag börjar snart tro de e fel på våra barn :D , Elijas va 4mån. när han börja sova hela nätterna o Emilia va 3månader när hon sluta äta på natten, inga problem o få henne o sova heller. Elijas hade vi problem me då han lärde sig att gå så han kom bort från sängen (hade ingen pinnsäng då mera åt honom, utan en vanlig säng me en kant) på kvällarna..Men nästan alla mina vänner har samma med sina barn att dom vaknar o äter o int går o sova osv.utan alla möjliga metoder ..så man börjar ju tro de e fel på våra barn heh :D