söndag 28 mars 2010

Påhopp

För det första behöver man inte läsa min blogg om man inte tycker om innehållet, så enkelt är det. Jag tänker inte ändra på mig för att du inte tycker om att läsa om det. För det andra klagar jag så mycket jag vill. För det tredje vet jag att folk har det mycket värre än vad jag har. Jag tycker inte jag behöver skriva i varje inlägg att jag är lycklig över att jag väntar barn, skulle det vara mer spännande läsning enligt dig? Du behöver inte bry dig om att svara, det gör ingen skillnad.
Märkligt att folk bryr sig så jävla mycket om vad man skriver när man är gravid. Vill påminna mig om att min väninna fick ta jävligt mycket skit på sin blogg för att hon hade en jobbig graviditet. Har man det jobbigt är man inte lycklig över sitt barn, tänk på att andra har det värre än du, sluta klaga, skaffa inte fler barn om d nu e så jävligt jobbigt osv.
Men vad fan, sluta läsa om ni stör er så jävla mycket. Livet är inte en dans på rosor, men vem har sagt att det ska vara det? Och vem har sagt att jag inte är lycklig över mitt barn för att mina hormoner spelar och jag känner mig lessen och ensam? Så när man är gravid ska man bara acceptera och hålla käften?
Vilken tur jag har som har läsare som kan berätta för mig vad jag borde skriva och känna, eftersom vad JAG känner tydligen är helt fel.
Och som sagt, bry dig inte om att kommentera. Som du själv sa, det är MIN BLOGG, så JAG kommer inte publicera dina påhopp. Skaffa dig ett eget liv och sluta bry dig om mitt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste ta mej tusan få va så jevla bitter ibland Madde, speciellt om man e så posetiv som DU är, men hormoner rår man inte på, hoppas nöten som klagat får sej på nosen ;)

Jag följer dej på bloggen för vi bor ju såå långt borta från varann;) O jag tycker så otroligt synd om er båda som måste va ifrån varann (ja tycker att 4 kvällar varannan vecka e skit jobbigt) =(

Ödsla inte tid på människor som ger dej dålig energi!

KRAMKRAMKRAM
Anna Humell

wimsis sa...

Tack Anna!!!!!! Du fattar inte vad skönt det är att höra..

Puss & Kram till dig

mamaMill sa...

Och jag håller ju med i varenda ord du skriver, det vet du.. Självklart älskar du ditt barn, men att man inte ska få tycka det är jobbigt att vara gravid är ju bara sanslöst.. Det är bara de som inte varit gravida ELLER de som mått som lärkor när de varit gravida som kläcker såna kommentarer. Och lärkorna tror jag det är ganska få av faktiskt, folk förtränger mkt av det jobbiga i efterhand! Kram!