söndag 21 mars 2010

Hjärtat

Jag blir gråtfärdig när jag tittar ut, snö, i mängder. Nu vill jag åka på semester igen. Just när man såg ljuset i tunneln fick man en smäll på käften.
Ja, det är väl ingen idé att klaga, det lär ju inte bli bättre för det dessvärre.
Har inte så mycket att förtälja om dagen. Vaknade i vanlig ordning kl. åtta. Steg upp, kokade ägg, glodde på tv, busade med hunden, åkte till syster, kom hem, stekte pannkakor (ja, det heter pannkakor), pratat med mannen, spelat på king.com, och ska nu glo på kalla fakta. Spännande liv jag har, haha.
Men imorgon börjar min första kurs på Öh, utvecklingspsykologi. Så imorgon befinner jag mig i skolan mellan 18-21. Undrar hur jag ska hålla mig vaken vid den tiden. Sen är även planen att jag ska fortsätta vara kreativ! Var tvungen att ta en paus idag eftersom ryggen sa ifrån väldigt skarpt igår.. Förlåt kroppen, bara en gång till!

Kan passa på att skriva lite om vårat lilla hjärta också. H*n sparkar på som bara den, ibland så hårt att hela jag rör på mig om jag sitter ner, haha. Man har kunnat se rörelser i flera veckor nu, men det syns helt otroligt bra nu. En liten alien =) Sparkar mot revbenen är nu vardagsmat. Jag har även börjat se ett tydligt mönster på när h*n är som mest aktiv. En av de gångerna är när mamma ska sova, inte så lätt att sova när man har en sjukt aktiv bebis i magen kan jag lova! Läcker bröstmjölk gör jag också och har gjort i ca. 1 månad.. Inte så jätte roligt kan jag lova. Tack och lov är det mest på nätterna alla fall. Helt sjukt hur det bara kan rinna, och mycket! "Du lär ju inte behöva oroa dig över amningen alla fall" sa min karl. Nej, kanske inte..

Vårat lilla hjärta, vad vi längtar efter dig!

Inga kommentarer: