torsdag 28 juni 2007

Uppdatering

Känns som jag inte skrivit speciellt mycket på ett tag så får väl skriva lite nu..
Vi börjar med midsommar då. Marcus och jag åkte ut till Kökar på midsommarafton, båten gick fyra. Fick liite brottom.. Måsta blanda vitrysse så vi höll på o missa båten. Men vi hann! Satte oss ute på däck och drack öl i solen! Så sköönt! Marcus kusin var med så vi pratade me honom. Väl framme på Kökar kom pappa o Christian och hämtade oss i nästa båt. När kom fram till stugan var det bara att sätta sig ner och äta vid ett färdig dukat bord! Drack vin, öl och åt gott. Lite fulla och glada fortsatte alla utom mor och far till lokalen. Det var mobba Madde kväll så man vart duktigt trackad! Men skoj hade vi! Dansade styrdans, smugglade in öl osv..
Nästa dag var nog alla utom jag slitna tror ja. Alla låg typ o sov i varsitt hörn. Till slut fick jag med Marcus och fiska. Han fick faktiskt napp nästan med en gång, men linan gick av, tre ggr. tror jag. Men en gädda fick han upp. Min stora starka karl vågade inte ta i den, utan stod och hoppade och skrek som en liten tjej så fort den rörde sig!! Ha ha! Vilken syn kan jag lova! Så duktiga och karliga jag fick ta hand om den, ta ut kroken och ta livet av den.
På kvällen var alla fortfarnde slitna, vi spelade lite och åt chips. Sen va d sängen som gällde. Men min man kunde inte sluta prata om att fiska. Snacka om att han fick blodad tand!
Så nästa dag åkte vi iväg så fort vi kunde (efter att min far hade med oss på guidad tur runt kökar..) och fiskade. Jag meteade och Marcus kastade. Marcus fick upp en gädda till, större än dagen innan, men den var sårig och såg riktigt skabbig ut! Gissa vem som fick ta hand om den???? Jo, Madde. Nåja. Sen var det dags att ta sig till båten och åka in till stan igen.. Tråkigt, hade hellre stannat kvar därute.. Båten var så full med folk att vi fick sitta nere i bilen hela resan. Marcus lekte med ungarna och blev krönt till "kungen av bajs". Ha ha!
Det första vi gjorde när vi kom av båten var att köra direkt till torpet i Lemland och hämta Marcus kastspö och tillbehör. Så nu har vi varit och fiskat varenda kväll sen vi kom hem från Kökar. På tal om det kanske man skulle åka och gräva lite mask.. He he..
På måndagen fick jag veta att jag kommit in på högskolan. På tisdagen sa jag upp mig! Fan vad skönt det var. Så nu jobbar jag två veckor till och sen kommer jag inte tillbaka nå mer! Mina kollegor var dock inte lika glada som jag.. Sorry!
Idag har jag varit hos mor en sväng, tyckte att jag skulle sola eftersom d va så fint väder. Men tji fick jag efter 10 min så var det mulet. Jaha, åkte och fikade me Johan och Marie istället. Och Cila min pingla har fått körkort idag! Det e min pingla det! Nej, nu får det nog ta och börja räcka, kan ändå inte tro att d e nån som faktiskt orkar läsa det här..

1 kommentar:

Cila sa...

Klart man orkar läsa! Du är MIN pingla du! Låter som om ni haft en kanon helg! ses på tisdag eller onsdag! :) Kissi