onsdag 23 maj 2007

Mörkrädd



I måndags var jag ju då på lämplighetsprövning, och jag tor faktiskt att det gick rätt bra. Peppar, peppar.. Men jag var inte beredd på att psyktestet var olika prov på typ 12 sidor.. Trodde att d bara vara ett samtal.. Nåja, det gick väl oxå hyffsat. Skumma frågor bara, typ, sätt ett kryss i den minsta cirkeln och ett kryss under den gråa triangeln. Avancerat kan jag lova. Sedan skulle man rita oxp, det fanns sex olika cirklar med olika "symboler" i varje, tex. en kryss i den ena, två små bollar i den andra osv. Då skulle man rita en bild i varje cirkel som hade något att göra med symbolerna i cirkeln. Vilken tur att man har så livlig fantasi och att man är sååå duktig på att rita. Eller inte. Nu är det gjort åtminstone, jag gjorde mitt bästa så nu är det bara att vänta och se! På kvällen hyrde jag och Marie film och slappade, skönt.


Igår gick jag upp som vanligt på morgonen och strosade omkring, eftersom att jag gått upp några minuter tidigare hade jag tid att sätta igång en tvättmaskin, och det var ju bra. Frid och fröjd. Fem minuter senare går jag in i badrummet och inser att det typ är översvämmning där inne. Wee! Tvättmaskinen läcker vatten. Det var ju roligt. Hann inte fundera så mycket mer på det förrän jag måste åka på jobb. Heidi är sjukskriven några dagar, och självklart så är det ju en riktig idiot där istället för henne. Suck.. Nåja, muppen slutade tidigt som tur var.


När jag slutat jobba och kommit hem ringde jag min hyresvärd, och han borde komma hit nu vilken sekund som helst. Så igår fick jag storstäda lägenheten om jag skulle våga släppa in någon! Jag låg (nästan) på minaa bara knän och skrubbade. Så nu är det faktiskt ganska fint!


Senare på kvällen när jag var i duschen hade min mor ringt. Jag ringde upp henne och hon verkade sur på mig, så jag frågade vad hennes problem var. Hennes problem var att hon just gråtit för att mormor har ramlat hemma och slagit huvudet. Inget vet mer än att hon larmat hemtjänsten själv och att hon ligger på sjukhuset nu. Mamma gråter igen. Det är säkert ingen större fara med henne, är det dåligt så ringer dom och säger det. Men visst är det jobbigt. Min älskade lilla mormor, helt ensam, varför kan hon inte få komma till något hem! Hon klarar sig ju inte själv, ska hon måsta ramla och slå ihjäl sig förrän folk ska reagera?? Satans äldrevård i Sverige, det är ju så man blir mörkrädd..

1 kommentar:

mamaMill sa...

Welcome! :D

Va e det för lämplighetsprövning du varit på? Hoppas det gick bra iaf :)
Jag la till dej på min lista, hoppas d e OK.. :)