torsdag 17 december 2009

Jullov, hus osv.

Ja, att åka bort över jul kan vi glömma alla fall.. Lite svårt att få hundvakt tyvärr :( Känns lite jobbigt att där vi ska vara på julafton är en person tydligen vääldigt hundrädd, vilket betyder att vi kommer bli tvungna att låsa in hundarna på övervåningen. Jag tycker inte alls att det känns bra, att de ska sitta ensamma på övervåningen och höra oss alla på nedervåningen och inte få vara med.. Det är ju djurplågeri ju! Nej, känns inte allt bra. Kanske man bara borde bojkotta julen i år och ta igen det nästa år i stället.

Och vet ni vad vi gjorde idag? Jo, vi har varit på husvisning! Det ni! Huset är jätte fint, lite grejer vi skulle vilja lägga till, men en del av det skulle vi få att ingå i priset. Med tanke på att det inte direkt är billigt, är det mer jag tycker som skulle ingå i priset.. Men men.. Min man är nog väldigt intresserad medan jag är mer försiktig.. Men ett första steg är väl att gå till banken, så får vi väl ta det som det kommer. Skulle vi vilja ha det här huset skulle vi få det för det priset som är satt, och så skulle vi få flytta in väldigt snart =)

Annars presenterade jag och min kompanjon början på vårat examensarbete idag, och vi fick faktiskt fin kritik! Folk tyckte det var välskrivet och genomtänkt bla. Så det känns bra, mycket kan vi tacka vår duktiga handledare för som har pushat och hjälpt oss!
Imorgon ska jag lyssna på några andra arbeten, och när klockan slår 11.30 har jag jullov!!!!

7 kommentarer:

Cila sa...

Men shit! Nu har vi inte pratat på länge igen märker jag, husvisning och eventuellt köp? :D
Va rooligt!

Hördu stumpan, va gör du i helgen?
Miss U!
Puss

wimsis sa...

A, ibland så händer det, haha.. Vad gör du imorgon vid halv tolv då? Har inga speciella planer i helgen annat än att vi ska äta julbord med familjen kl.17 på lördag!

Puss gumman

Cila sa...

Ebba är ledig på fredagar, så vi ska nog bara vara hemma tyvärr. :)
Men om vi sku höras på lördag eller söndag då?
Ska till stan lördag kväll, så orkar nog inte fara in på dagen också :)
Hur är det med måndag annars då? :D
Puss

wimsis sa...

Det passar mig när som, har ju jullov nu! Så säg när det passar dig bäst så bokar vi in en date!

Puss

Cila sa...

Åh, underbart! Men måndag kl 12 på dinos då? :)

Puss

wimsis sa...

Då säger vi det! Syns på måndag!

Puss

Cila sa...

De gör vi! :)
Puss!