onsdag 2 december 2009

Jäkla bilar...

Jag blir så trött.
Det har ju som sagt varit kallt idag och inatt vilket resulterade i att när jag skulle stan så gick inte bildörren att STÄNGA! Jag försökte och försökte men icke. Vid det laget var bilen skrapad och fin också. Jahapp, men då får jag väl ta volvon tänkte jag då. Kämpade och kämpade med att få bort all is från den, hoppar in i bilen och ska åka iväg, lägger i backen och gissa vad som händer?
Absolut ingenting!!! Den backar inte! Trodde jag hade handbromsen i men icke. Gav bilen en jäkla massa gas och backade, det gick, men det var vääääldigt tungt, och vad det rykte :S
Men efter några kärringstopp var jag på väg. Problemet nu är att den låter konstigt, jag inbillar mig att bakhjulen håller på att flyga av eller att bromsarna ska sluta fungera eller liknande.
Så nu vågar/kan jag inte köra någon bil! Men far min är på väg ut för att hjälpa... Tur att man har en snäll far, när inte mannen är hemma.
Dessa bilbekymmer har då resulterat i att jag inte kom iväg till skolan, jag borde nämligen ha lektion nu mellan 18-21.
Tur att dom inte är obligatoriska alla fall...

2 kommentarer:

Cila sa...

Ojdå! Läskigt om det började låta om Volvon!
Hoppas att ni hittar problemet iaf!

Du, de va superskoj o fika idag! Vi borde ta såna lite oftare :)
Puss

wimsis sa...

Tydligen var det bara jag som va nervös i onödan, inget fel på volvon. Men den andra kommer nog stå ett tag nu :S

Och ja, det var verkligen jätte skoj! Måste ta och skärpa oss, kan ju inte gå så här lång tid mellan heller =)
Puss