söndag 30 augusti 2009

Ingen höjdare

Gårdags kvällen var ingen höjdare. Stannade hemma eftersom jag ville reda ut saker och ting. Men allt vart ju bara ännu värre. Min version (det finns ju alltid två) är att du inte lyssnar på vad jag säger och inte heller tror på vad jag säger. Jag förklarade ju för dig varför jag gjorde som jag gjorde, men du lyssnar ju inte! Du har ju redan bestämt dig för hur jag tänkte för flera dagar sen. Du är faktiskt inte här, så du vet inte, och just därför måste du ju lyssna och tro på vad jag säger.
Men aj vad du sårat mig nu, kan inte fatta att du ens kan tänka den tanken om mig. Trodde du hade lite högre tankar om mig. Och jag gör allt jag kan för allt ska fungera så bra som möjligt här hemma, allt. Klappade mig själv på axeln eftersom jag tyckte jag hade fixat den här veckan riktigt bra, och har dessutom hunnit med mycket. Men ja..
Jag hatar att bråka, hatar det. Men ännu mer hatar jag att bråka och inte reda ut det. Nu går jag här och vet ingenting. Fattar ingenting. Vill bara att allt ska bli som för två dagar sen. Att bråka på distans är ingen höjdare.

1 kommentar:

Cila sa...

Nej men fy vad jobbigt! Håller med om att det är riktigt plågsamt att inte få reda ut saker och ting!
Men ni löser det!
Kram! <3