söndag 29 januari 2012

Nå nuuuu

Jag har inte skrivit nåt om vad som hänt hemma i huset på ett tag.

Nu är golvvärmen och nytt golv på plats, väggen vi haft mellan köket
och matplatsen har det sågats hål i (blir lite köksö- liknande), 
vårat sk. kontor har förvandlats till en större garderob, delar av kontoret
har blivit hall, väggen i hallen har slagits ut = betydligt större hall, 
en inbyggd garderob har byggts i hallen, klinkers har lagts och
tapet har kommit upp.

Lite har alltså hänt! Jag ska äntligen få mitt stoora kök! 
Faktum är att vi fick hem köket (i lådor) i fredags, och idag
har tre skåp monterats, ja nästan alla fall. Min far har 
lagt en skiva för ett fönster i köket idag, vi ska inte
stänga ute köket helt och hållet, men det måste flyttas, och det 
vill vi inte göra mitt i vintern. 
Hmm, det återstår mycket arbete än, men det är även mycket 
som hänt! Roligt! 

Tyvärr gick C på jobb i torsdags, så nu ska jag försöka 
bossa lite med gubbarna här hemma ;) 

Här är några bilder som togs för nån vecka sen

 Här ser vi då köket/matplatsen. Det ska alltså komma spis på 
andra sidan den kapade väggen. Lite stenimitation ska komma upp (nån gång)
och lite annat, ja, återstår ju som sagt en hel del än..

 Här har vi nya hallen. Jag står vid ytterdörren och tar kort, till vänster
är den nya inbyggda garderoben och längre fram till vänster den stora garderoben som tidigare
var kontor.
 Här är nya tapeten i hallen, alldeles nylagd. Den gör sig inte riktigt rättvisa 
på bild, men den skimrar i päremor och är riktigt snygg! Jag gillar den skarpt!

 Liite bättre bild på tapeten, dörren till vänster går in till stora badrummet, man skymtar 
ytterdörren rakt fram.
 Hunden som alltid ska vara ivägen :)

Här har vi då arbetskraften, svärfar och far :)

2 kommentarer:

Emy sa...

Fint ni får det! Härligt att det går framåt med renoveringen :)

wimsis sa...

Tack! Jo, riktigt skoj, men nu skulle det gärna få va klart!