onsdag 11 januari 2012

Huvudvärk och Lanzarote

Jepp, det har jag lidit av den senaste månaden.. Är nog inget farligt utan den beror nog "bara" pga stress. Men nu hjälper inte panadolen längre, och det känns inte bra att peta i sig massor med piller just nu..
Så igår ringde jag till rådgivningen, och imorgon klämde hon in mig på en akupunktur. Så får vi se om det hjälper. Jag har aldrig testat akupunktur och har alltid varit skeptisk. Men jag ska komma dit med ett öppet sinne, och vad är inte bättre om huvudvärken försvinner!

Jag har inte berättat vad jag fått i julklapp av min karl heller, skäms på mig. Jo, jag har fått en vecka till Lanzarote! På lördag morgon lyfter vi! Ja, det blir "bara" lanzarote då det inte gick så bra för mig och mina fötter när jag väntade Liam och vi var till Thailand.. och allvarligt talat skulle jag nog inte vilja vara instängd i ett flyg med Liam i 11 timmar, haha. Kommer nog bli en pers med 6 timmar..
Så nu vet ni det också!

(ber om ursäkt för tråkig bild med taskiga bilder.. men men.. snart är huset någorlunda klart så vi kan flytta hem!)

6 kommentarer:

Emy sa...

Huvudvärk från hell har jag också haft det senaste dagarna och panadol hjälper inte :/ Berätta gärna sen vad du tyckte om akupunkturen och om du tycker att det hjälper.
Härligt med en solresa, skulle nästan kunna ge vad som helst för att få åka iväg nånstans jag också. Hoppas att ni får en riktigt bra resa! :)

wimsis sa...

Usch, så du har också råkat ut för den.. Men blir huvudvärken för jobbig så testa med en burana istället! Det var okej att göra det tillfälligt.
Och har du möjlighet så kolla blodtrycket!

Alla gravida borde få åka på en solsemester! Speciellt när vi har en så här mysig vinter..

Hoppas huvudvärken släpper!
Kram

Emy sa...

Oki, får prova med det om det inte går över snart. Mitt blodtryck brukar alltid vara väldigt lågt så jag tror inte det är det heller?

Idag ringde dom och bokade om vår tid för ultaljudet :/ Så vi ska på måndag i stället, har du också blivit ombokad? Kram

wimsis sa...

Mitt blodtryck är också lågt, men dom frågar nog om du kollat det om du ringer rådgivningen. Men fortsätter din huvudvärk så testa akupunktur du också! Det hjälpte faktiskt!
Jag har fått två nya tider till veckan när jag kommit hem igen.

Nej, ingen har ringt och sagt nåt, så hoppas verkligen att vi inte får nån överraskning när vi är där.. Men fy vad trist för er, när man gått och väntat, även om d bara handlar om ett par dagar..
Lycka till på måndag!

Kram

Emy sa...

Oki, skönt att akupunkturen hjälpte. Jag är så hiskeligt nålrädd men kanske det skulle vara värt att prova ;)
Lycka till på ert UL idag! Jag ser fram emot måndag nu istället :)
Kram

Elin sa...

Det var en välförtjänt present av sambon din. :) Lite uppskattning måste du ju få.