måndag 13 augusti 2012

Noel

Noel blev åtta veckor (vart tar tiden vägen?!) igår.
Han älskar när man sitter och pratar med honom och ler då stort samt skrattar. I ca två veckors tid har han även börjat prata, det är så mysigt :)
Nu mer sover han oftast gott på nätterna, då brevid mig. Han sover lite sporadiskt i sin korg, oftast inga längre stunder. Äter gör han mellan 1-3 ggr per natt, somnar oftast snabbt om sen. Sedan sover han nästan hela förmiddagarna, gärna i vagnen. Han har sedan oftast en lång vakenperiod från när jag sätter mig vid matbordet och ska äta tills jag går och lägger mig vid tio.
Vi var till rådgivningen förra måndagen och han har växt en hel del! Här är måtten från när han föddes till nu:
17/6: 3590 g, 50,5 cm
2/7: 3750 g, 52 cm
16/7: 4480 g, 53,5 cm
6/8: 5690 g, 57 cm
Ja, han växer och knakar som ni kan se:) jag har även fått inse att det nu är str. 62 som gäller. Mammas knubbis :)

Published with Blogger-droid v2.0.6

2 kommentarer:

Cila sa...

Åh gud vad han är underbar!! <3
Skönt att ni har fått lite rutin på sovandet också :)

wimsis sa...

Visst är han, finast!